اولین سلول ضد تجاوز جنسی در کراچی راه اندازی شد

دولت در استان سند جنوبی پاکستان اولین "سلول بحران ضد تجاوز" را در یک بیمارستان دولتی در کراچی برای کمک به پرونده های حقوقی مربوط به خشونت جنسی و جنسیتی (GBV) ایجاد کرده است. این مرکز به عنوان یک منبع حیاتی عمل خواهد کرد که طیف وسیعی از خدمات را به بازماندگان ارائه می دهد، از جمله حمایت پزشکی و روانی، کمک های حقوقی، و مشاوره. این مرکز همچنین به مردان، زنان و افراد تراجنسیتی کمک خواهد کرد و حمایت قانونی پزشکی ارائه خواهد کرد.

شهردار این شهر روز جمعه اعلام کرد که دولت در استان سند جنوبی پاکستان اولین "سلول بحران ضد تجاوز" را در یک بیمارستان دولتی در کراچی برای کمک به پرونده های حقوقی مربوط به خشونت جنسی و جنسیتی (GBV) ایجاد کرده است.

این مرکز به عنوان یک منبع حیاتی عمل خواهد کرد که طیف وسیعی از خدمات را به بازماندگان ارائه می دهد، از جمله حمایت پزشکی و روانی، کمک های حقوقی، و مشاوره. این مرکز همچنین به مردان، زنان و افراد تراجنسیتی کمک خواهد کرد و حمایت قانونی پزشکی ارائه خواهد کرد. راه اندازی ARCC نشان دهنده تلاش جمعی برای رسیدگی به خشونت جنسی و توانمندسازی بازماندگان برای عدالت و شفا است.

ایجاد این مرکز بسیار مورد نیاز، گامی مهم  رو به جلو در پیگیری عدالت و حمایت از بازماندگان تجاوز جنسی است.

اداره بهداشت سند با حمایت فنی زنان سازمان ملل به عنوان بخشی از پروژه تهافذ و با حمایت مالی دفتر بین المللی مواد مخدر و اجرای قانون دولت ایالات متحده اولین ARCC را راه اندازی کرد.

در اینجا لازم به ذکر است که دولت استانی باید 27 نمون از چنین تأسیساتی را در سراسر سند ایجاد کند.

دکتر سمیه سید، جراح پلیس، گفت: ما همچنین یک خانه امن یک اتاقه برای قربانی تجاوز در صورتی که بازمانده به خانه بازنگردد، ساخته ایم.

دکتر سید به خبرنگاران در مورد امکاناتی که بازماندگان در این مرکز دریافت خواهند کرد، توضیح داد.

او در گفتگو با اکسپرس تریبون گفت: حداقل سه تا چهار مورد خشونت جنسی به طور مرتب در شهر گزارش می شود. او گفت که همه این موارد از طریق سه بیمارستان مراقبت های عالی شهر، از جمله مرکز پزشکی تحصیلات تکمیلی جناح (JPMC)، بیمارستان مدنی دکتر روث پفاو کراچی و بیمارستان شهید عباسی انجام می شود. او گفت: «تسهیلات دوم در JPMC ایجاد خواهد شد.

قاسم سراج سومرو، دبیر بهداشت مجلس گفت: ما باید مردم را حساس کنیم و بهترین راه نزدیک شدن به هزاران داوطلب منتخب - نمایندگان دولت محلی در هر شورای صنفی است. وی افزود که دولت استانی به ریشه کن کردن خشونت جنسی و ارائه حمایت همه جانبه از بازماندگان اهتمام دارد.

"من به ساکنان استان سند که اولین ARCC در آن تاسیس شده است افتخار می کنم. من از دولت سند و زنان سازمان ملل به دلیل ایجاد ARCC قدردانی می کنم. خشونت جنسی نه تنها یک نگرانی محلی بلکه یک موضوع جهانی است که نیاز به اقدام جمعی دارد. جامعه بین المللی با تلاش ها برای مبارزه با خشونت جنسی و فراهم کردن منابع لازم برای بهبودی و عدالت به بازماندگان همبستگی می کند.

شهردار کراچی مرتضی وهاب از ایجاد ARCC به عنوان یک نقطه عطف مهم در رسیدگی به یک موضوع مبرم قدردانی کرد و از حمایت مستمر دولت در ایجاد جامعه ای امن برای همه اطمینان داد. امروز یک مناسبت مهم است زیرا ما سلول بحران ضد تجاوز جنسی را افتتاح می کنیم، نمادی از تعهد جمعی ما برای حفاظت از کرامت و حقوق هر شهروند. خشونت جنسی جراحات عمیقی بر بافت جامعه ما وارد می کند و این وظیفه ماست که اطمینان حاصل کنیم که بازماندگان مراقبت و عدالتی را که شایسته آن هستند دریافت می کنند.

یونس خالد، نماینده زنان سازمان ملل متحد، اهمیت ARCC را به عنوان بستر خدمات تلفیقی برای بازماندگان تجاوز برجسته کرد. ARCC به عنوان یک ستون اساسی در تلاش های جمعی ما برای مبارزه با خشونت جنسی و تضمین حقوق و رفاه بازماندگان تجاوز جنسی عمل می کند. این سلول‌ها با ارائه خدمات و پشتیبانی یکپارچه، نقشی محوری در توانمندسازی بازماندگان برای بازپس‌گیری زندگی‌شان و عدالت‌جویی ایفا می‌کنند.

اسامه مالک، مسئول کمیته ویژه قانون مبارزه با تجاوز جنسی، گفت که به قربانی نیز طبق بند 17 قانون ضد تجاوز جنسی 2021 غرامت پرداخت خواهد شد. امروز ما یک نقطه عطف مهم در پیگیری بی وقفه خود برای عدالت و امنیت برای همه شهروندان را گرامی می داریم. تأسیس این سلول گواهی بر فداکاری دولت ما و همکاری سهامداران مختلف در نبرد مداوم ما علیه خشونت جنسی است.

اولین سلول ضد تجاوز جنسی در کراچی راه اندازی شد

منبع:

https://www.arabnews.com/node/2349571/amp

https://tribune.com.pk/story/2429261/in-a-first-anti-rape-cell-set-up-in-city-1

https://dailytimes.com.pk/1120058/first-anti-rape-cell-set-up-in-karachi

/

https://www.nation.com.pk/05-Aug-2023/sindh-establishes-country-s-first-anti-rape

-crisis-cell

کد خبر 16733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =