اختصاص بورسیه‌های تحصیلی هنگ‌کنگ به  قزاقستان

در جریان سفر، وزیر آموزش عالی و علوم جمهوری قزاقستان چندین توافقنامه را درباره اعطا بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان و افتتاح شعبه یکی از دانشگاه‌های برتر هنگ‌کنگ در قزاقستان امضا کرد.

اختصاص بورسیه‌های تحصیلی هنگ‌کنگ به  قزاقستان

آقای سیاسات نوربک، وزیر آموزش عالی و علوم  جمهوری قزاقستان  در چارچوب  سفر کاری خود  در شهر هنگ‌کنگ با  وزیر آموزش   هنگ‌کنگ  خانم چوی یوکلین  و با روسای چندین دانشگاه ها ملاقات نمود.

در جریان  سفر، وزیر آموزش عالی و علوم  جمهوری قزاقستان چندین توافقنامه را درباره  اعطا بورسیه‌های تحصیلی  به دانشجویان و  افتتاح شعبه یکی از دانشگاه‌های برتر هنگ‌کنگ در قزاقستان امضا کرد.

اختصاص بورسیه‌های تحصیلی هنگ‌کنگ به  قزاقستان

آقای سیاسات نوربک در دیدار با وزیر آموزش و عالی هنگ‌کنگ، درباره اصلاحات انجام شده توسط وزارت علوم و آموزش عالی به منظور توسعه نظام آموزش عالی و علوم در قزاقستان سخن گفت و توضیحاتی از جمله در خصوص برنامه های "بولاشاک" ، "500 دانشمند" و افتتاح شعبه های دانشگاه‌های برجسته خارجی در قزاقستان، ارایه داد.

چوی یوکلین درخصوص نظام آموزشی هنگ‌کنگ به وزیر  علوم قزاقستان توضیح داد. طرفین توسعه بیشتر و تعمیق همکاری های دوجانبه را در زمینه علوم و آموزش عالی مورد بحث قرار دادند.

اختصاص بورسیه‌های تحصیلی هنگ‌کنگ به  قزاقستان

 در نتیجه این سفر، تفاهم نامه بین وزارت آموزش  و عالی علوم جمهوری قزاقستان و اداره آموزش هنگ‌کنگ امضا  شد. در چارچوب این توافقنامه، طرفین توافق کردند که همکاری‌ها را در زمینه آموزش، اعطا  بورسیه‌ها به داوطلبان قزاقستان برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کمک در زمینه  تبادل استادان، کارشناسان، دانشجویان، کارکنان آموزشی دانشگاه تقویت و حمایت کنند.

آقای سیاسات نوربک با رئیس دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ نیز دیدار کرد. این دانشگاه یکی از بهترین موسسات آموزشی جهان می باشد. طرفین در مورد همکاری در زمینه های مختلف بحث ثمربخش و تبادل نظر کردند.

اختصاص بورسیه‌های تحصیلی هنگ‌کنگ به  قزاقستان

رئیس دانشگاه هنگ‌کنگ در مورد دستاوردهای اساسی دانشگاه  سخن گفت و همچنین سطح آموزش و عملکرد تحصیلی دانشجویان قزاقستانی را ستود. رئیس دانشگاه هنگ‌کنگ علاقه زیادی برای امکان افتتاح شعبه این دانشگاه در کشور قزاقستان دارد.  

یادداشت تفاهم برای ایجاد یک مشارکت راهبردی بین وزارت آموزش عالی و علوم  ملی جمهوری قزاقستان و دانشگاه شهر هنگ‌کنگ(CityU)در جریان بازدید از این دانشگاه به امضا رسید. همچنین در مورد افتتاح شعبه CityU  در قزاقستان توافق شد.

اختصاص بورسیه‌های تحصیلی هنگ‌کنگ به  قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان، قاسم جومارت توقایف، مسوولیت افتتاح شعبه های دانشگاه‌های خارجی را در قزاقستان به وزارت علوم و آموزش عالی سپرده است. در این راستا، دولت جمهوری قزاقستان شرایطی برای گسترش جغرافیای همکاری ایجاد و فراهم کرده است. سیاسات نوربک گفت: از ایجاد مشارکت راهبردی  با (CityU) خوشنود هستیم.

آقای سیاسات نوربک تاکید کرد: این یادداشت تفاهم، روابط آموزشی بین قزاقستان و هنگ‌کنگ را تقویت و تبادل تجربه را تسهیل می کند و فرصت های جدیدی را برای تحقیق و توسعه استعدادها به وجود می آورد.

اختصاص بورسیه‌های تحصیلی هنگ‌کنگ به  قزاقستان

افزون بر این، سیاسات نوربک با دانشجویان قزاقستانی که در هنگ‌کنگ تحصیل می کنند دیدار کرد. وی نوآوری های قزاقستان را در حوزه های علمی و آموزش عالی بیان کرد و از دانشجویان قزاقی برای مشارکت فعال در این تحولات دعوت کرد.

اختصاص بورسیه‌های تحصیلی هنگ‌کنگ به  قزاقستان

نکته: همکاری های علمی بین المللی قزاقستان در حال رشد و گسترش است و براساس برنامه دولت قزاقستان امکان افتتاح شعبات دانشگاه های معتبر خارجی در قزاقستان فراهم است و این طرح می تواند به تعیمق و تعالی همکاری های علمی و دانشگاهی منجر شود.

کد خبر 16791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =