انجمن اسلامی پزشکان نیجریه

پروفسور ابراهیم اوراگبا برای دومین بار برای دوره سه ساله به عنوان رئیس انجمن پزشکی اسلامی نیجریه (IMAN) انتخاب شد. اوراگبا، استاد گروه فارماکولوژی درمانی و سم شناسی کالج پزشکی دانشگاه لاگوس در بیست و چهارمین نشست عمومی سالانه (AGM) در ایالت گومبه، مجدداً به عنوان رئیس انتخاب شد

پروفسور ابراهیم اوراگبا برای دومین بار برای دوره سه ساله به عنوان رئیس انجمن پزشکی اسلامی نیجریه (IMAN) انتخاب شد. اوراگبا، استاد گروه فارماکولوژی درمانی و سم شناسی کالج پزشکی دانشگاه لاگوس در بیست و چهارمین نشست عمومی سالانه (AGM) در ایالت گومبه، مجدداً به عنوان رئیس انتخاب شد.  پروفسور اوراگبا در این اجلاس خاطرنشان کرد که دوره اول او پر از فعالیت های رضایت بخش بوده است و افزود که دوره دوم او به لطف خدا برای تحکیم دستاوردهای انجمن بسیار مفید خواهد بود .


انجمن پزشکی اسلامی نیجریه یک نهاد اسلامی، مستقل، حرفه‌ای، خیریه و غیرسیاسی است که برای متحد کردن همه متخصصان و کارکنان در امور پزشکی و بهداشتی نیجریه و ترویج و درک بهتر از اسلام و مراقبت‌های بهداشتی در چارچوب اسلام ایجاد شده است. این نهاد در سال 1989 تأسیس شد و در 15 جولای 1994 به طور رسمی در کمیسیون امور ثبت شرکت های نیجریه با شماره  "RC NO: 7926" ثبت شد. ایده اصلی این تشکل در سال 1988 در جده عربستان سعودی در مراسم حج همان سال از سوی بنیان گذاران اولیه این انجمن مطرح گردید و پس از بازگشت به نیجریه، این مأموریت ادامه یافت و بسیاری از متخصصان درمان و بهداشت مسلمان همفکر عضو این سازمان شدند. IMAN به منظور دستیابی به اهداف و مقاصد خود دارای کمیته های دائمی زیر است:

1. کمیته دعوت

2. کمیته تحریریه

3. کمیته رفاه

4. کمیته بازرگانی

5. کمیته علمی

6. کمیته برنامه ریزی کنفرانس ها

7. انجمن خواهران

انجمن پزشکی اسلامی نیجریه (IMAN) به دنبال یک حرکت گسترده عضویت از زمان تأسیس، به طور گسترده در نیجریه گسترش یافت. در حال حاضر این تشکل در24 ایالت یعنی در ایالت مرکزی نیجریه ابوجا ، ایالت نیجر ، تارابا ، لاگوس ، سوکوتو،  زمفارا ، آداماوا ،  بوچی ، گومبه ، کانو ، کاتسینا ، کادونا ، بورنو ، یوبه ، اوگون ، اوسون ، ایدو ، جیکاوا ، فلات ، کبی ، ناساراوا ،  کوارا ، کوگی اندو شعبه رسمی دارد .

 

منابع :

https://muslimnews.com.ng/2023/09/10/oreagba-re-elected-president-islamic-medical-sams- first-term-fulfilling-fulfilling/

 

 

کد خبر 17028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =