دستاوردهای کلی نیجریه از زمان استقلال تاکنون

برهمین اساس 23 درصد از جمعیت مورد سنجش معتقد هستند ناامنی یکی از بزرگترین چالش نیجریه از  زمان استقلال است که مردم این کشور بویژه در شمال ، شمال مرکز و شمال غرب با آن روبرو بوده است.


یک نهاد نظرسنجی متمرکز بر منطقه غرب آفریقا با نام NOIPolls Limited در آخرین نظرسنجی خود که در سراسر نیجریه انجام شده است ، نشان می دهد که این کشور از زمان استقلال تقریبا دستاورد قابل توجهی را نداشته است .

 این نظر سنجی که در آستانه 63 امین سالگرد استقلال این کشور انجام پذیرفته است ، نشان می دهد که 31 درصد از بزرگسالان نیجریه معتقدند که نیجریه به عنوان یک کشور مستقل از زمان استقلال در سال 1960 تاکنون تقریبا دستاورد مهمی نداشته است.

برهمین اساس 23 درصد از جمعیت مورد سنجش معتقد هستند ناامنی یکی از بزرگترین چالش نیجریه از  زمان استقلال است که مردم این کشور بویژه در شمال ، شمال مرکز و شمال غرب با آن روبرو بوده است.

چالش های روز افزون اقتصادی و معیشت بد مردم ، دومین موضوع مهم در این کشور است که از زمان استقلال این کشور هرسال روند افزایشی به سمت بد را داشته است و 20 درصد مردم معتقد هستند ، فساد سومین موضوع مهم در این کشور است و رهبری بد و قبیله گرایی از موضوعات دیگر در این کشور است که از زمان استقلال این کشور با آن مواجه بودند . 

این موسسه در ادامه اشاره دارد با وجود چالش‌های فوق در نیجریه‌ ، این کشور به برخی دستاوردهایی نیز از زمان استقلال خود نایل آمده است که می توان آن ها را تا حدودی مهم برای این کشور تلقی کرد.

 سه دستاورد برتر در این حوزه شامل دموکراسی ، وحدت ملی و  ایجاد شبکه مخابراتی خوب در نیجریه از دستاورد های این کشور پس از استقلال است . سایر موارد شامل وجود جمعیت زیاد به عنوان یک مولفه قدرت با 3 درصد ، داشتن برق با 3 درصد،آموزش و تحصیلات با 3 درصد ، صلح و امنیت با 3 درصد و انسجام اجتماعی نیز با 3 درصد از دیگر مواردی هستند که نیجریه ها معتقد هستند در این حوزه ها نیز به اندازه درصد ها و وزن های اشاره شده ، دارای پیشرفت و موفقیت بوده است .

در مورد مهمترین موضوعی که رهبری فعلی کشور باید در سال های آتی  به آن بپردازد ، می گویند : رفع چالش های اقتصادی به عنوان  اولین اولویت و از بین بردن ناامنی به عنوان دومین اولویت به آن اشاره می کنند . فقرزدایی ، ایجاد شغل ، حل معضل فساد، حکومت داری خوب و رسیدگی به امور آموزش به ترتیب اولویت های بعدی مردم نیجریه به حساب می آید.

منابع :

https://guardian.ng/news/nigeria-has-no-significant-achievement-since-independence-noipolls-alleges/

کد خبر 17168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =