تقویت همکاری میان قرقیزستان و سن پترزبورگ در حوزه علم و آموزش

در اثنای دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک قرقیزستان و سن پترزبورگ در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی بیان شد که قرقیزستان و سن پترزبورگ در حال تقویت همکاری در زمینه علم و آموزش هستند. هیات قرقیزی به سرپرستی اولان‌بیک اوسِکوف سرپرست وزارت آموزش و علوم قرقیزستان و هیات روسی به رهبری یِوْگِنی گْریگوریف رئیس کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ حضور داشتند.

در اثنای دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک قرقیزستان و سن پترزبورگ در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی بیان شد که قرقیزستان و سن پترزبورگ در حال تقویت همکاری در زمینه علم و آموزش هستند.

هیات قرقیزی به سرپرستی اولان‌بیک اوسِکوف سرپرست وزارت آموزش و علوم قرقیزستان و هیات روسی به رهبری یِوْگِنی گْریگوریف رئیس کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ حضور داشتند.

اولان‌بیک اوسکوف گفت که همکاری بین جمهوری قرقیزستان و فدراسیون روسیه در تمام سطوح آموزشی و علمی صورت می‌گیرد و افزود: «مایه خرسندی است که می‌توان گفت که همکاری مثمر ثمر کشورهایمان در حوزه علمی و آموزشی بی‌تردید به توسعه مشارکت و اتحاد راهبردی کمک می‌کند».

وی از تخصیص یک هزار سهمیه بورس برای سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ برای تحصیل اتباع قرقیزستان در دانشگاه‌های روسیه قدردانی کرد.

اعضای کمیسیون در مورد اجرای پروتکل نشست یازدهم کمیسیون مشترک بحث و تبادل نظر کردند و پروتکل نشست دوازدهم کمیسیون مشترک بین‌دولتی قرقیزستان و سن پترزبورگ برای همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی را امضا کردند.

منبع:

https://kabar.kg/news/kyrgyzstan-i-sankt-peterburg-ukrepliaiut-sotrudnichestvo-v-sfere-obrazovaniia-i-nauki/

کد خبر 17314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =