تداوم اهانت به مساجد و مسلمانان در آلمان

از 7 اکتبر تاکنون چندین مسجد در نوردراین-وستفالن پیام های نفرت آمیز و بیانیه های اسلام هراسی دریافت کرده اند. روز شنبه این هفته هم دو مسجد دیگر، مسجد مرکزی (DITIB) در دویسبورگ و مسجد کوجا سینان در برلین، بسته های مشابهی را دریافت کرده اند.

آژانس ضد تبعیض انجمن امور مذهبی ترکیه-اسلامی DITIB) ( گفت که در هر دو مورد حمله نژادپرستانه  اهانت آمیز قسمت هایی از گوشت خوک همراه با قرآن سوخته به مساجد ارسال شده بود. پلیس در حال بررسی هر دو مورد است. در این بازه زمانی از زمان آغاز درگیری در غزه تاکنون در مجموع ده مسجد در نوردراین-وستفالن بسته های مشابه دریافت کرده اند. فریدریک سورهآوزن، رئیس پلیس  رکلینگ­هآوزن، این اقدامات را به شدیدترین عبارات ممکن محکوم کرد: «جامعه ما با انسجام، همبستگی و احترام مشخص می شود. ما جایی برای هیچ نوع اسلام هراسی، یهودستیزی یا نژادپرستی نداریم.

گفتنی است، تعداد حملات علیه مسلمانان و مساجد در آلمان روند افزایشی یافته است. طی 9 ماه اول سال حملات بیشتری نسبت به سال قبل ثبت شده است. در مجموع، پلیس 686 حمله اسلام هراسی را ثبت کرده است. بین ژوئیه و سپتامبر، دولت فدرال تاکنون 271 حمله به مسلمانان را گزارش کرده است که با انگیزه های ضد اسلامی انجام شده است که شامل 20 حمله به یک مسجد نیز بوده است. جنایات اسلام هراسی در آلمان در حال افزایش است و  مسلمانان خواستار روشنگری هستند. با توجه به تشدید خشونت‌ها در نوار غزه، مسلمانان نسبت به افزایش اسلام‌هراسی در آلمان هشدار می‌دهند. بیش از 60 حمله طی چند هفته گذشته ثبت شده است. از زمان وقوع جنگ در خاورمیانه، جامعه اسلامی Milli Görüş (IGMG) «افزایش سرسام آور» جنایات اسلام هراسی را به ثبت رسانده است. در بیانیه مطبوعاتی اخیر آمده است: «این حملات از توهین در خیابان تا حمله فیزیکی به مسلمانان و مؤسسات آنها را شامل می شود. ائتلاف علیه اسلام هراسی و مسلمان هراسی (CLAIM) نیز نسبت به افزایش اسلام هراسی در آلمان در پی بحث های سیاسی و رسانه ای فعلی هشدار داده است.

منبع:  Islamiq

کد خبر 17437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =