بیست و یکمین جشنواره فرهنگی سالانه در شهرستان لامو -کنیا

این جشنواره میراث فرهنگی غنی لامو را به نمایش می‌گذارد و در طول سال‌ها به یکی از جاذبه‌های گردشگری محلی و بین‌المللی تبدیل شده است.

بیست و یکمین جشنواره فرهنگی سالانه در شهرستان لامو -کنیا با بیش از 30000 مهمان

دربیست و یکمین جشنواره فرهنگی سالانه لامو انتظار می رود  بیش از 30000 مهمان درآن شرکت نمایند. این جشنواره میراث فرهنگی غنی لامو را به نمایش می‌گذارد و در طول سال‌ها به یکی از جاذبه‌های گردشگری محلی و بین‌المللی تبدیل شده است.

عیسی تیمامی، فرماندار لامو گفت این جشنواره قرار است از 9 الی 11 آذرماه 1402 برگزار شود. جشنواره فرهنگی در شهرستان لامو در سال گذشته باموفقیت  برگزار شد ، اما انتظار می رود امسال باکیفیت  بهتری برگزارشود. او گفت امسال این جشنواره فعالیت های دیگری از جمله فوتبال ساحلی خواهد داشت زیرا حدود سه جوان لامو در تیم ملی فوتبال ساحلی کنیا حضور دارند."ما اخیراً مسابقه Kiwayuu Dhow را به پایان رساندیم و برای اولین بار است که فوتبال ساحلی را به نمایش گذاشتیم وشاهد بودیم که شور و اشتیاق و پیگیری های فراوانی از سوی مردم وجود داشت. او گفت که آنها همچنین قصد دارند یک مسابقه سه گانه عجیب داشته باشند که شامل شنا، دویدن و الاغ سواری خواهد بود.

تیمامی گفت همچنین فعالیت های بسیاری از جمله شکوه فرهنگ، غذاهای لامو و فضای منحصر به فرد مجمع الجزایر لامو وجود خواهد داشت.او گفت: «من از همه کنیایی‌ها و همچنین غیر کنیایی‌ها دعوت می‌کنم که در این سه روز جشنواره فرهنگی لامو به ما بپیوندند.

بیست و یکمین جشنواره فرهنگی سالانه در شهرستان لامو -کنیا با بیش از 30000 مهمان

فرماندار گفت از آخرین جشنواره فرهنگی سالانه لامو، گردشگری در لامو ، هم در سطح محلی و هم در سطح بین‌المللی رونق گرفته است.

عایشه معراج، عضو کمیسیون گردشگری، تجارت، سرمایه‌گذاری و فرهنگی گفت بسیاری از مقامات و بازدیدکنندگان به بازدید از لامو علاقه نشان داده اند، از جمله سفرای کشورهایی مانند آلمان، کویت، و عمان به همراه افراد VIP کنیایی مانند مصلیه مودودی، وزیرکابینه و بسیاری دیگر، حضورشان را تایید کرده اند. او گفت: «ما در طول جشنواره انتظار داریم بیش از 30000 بازدیدکننده داشته باشیم.این جشنواره معمولاً فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در لامو را به نمایش می‌گذارد، از جمله اینکه یک منطقه استراتژیک برای سرمایه‌گذاری‌های اقتصاد آبی، ماهیگیری و کشاورزی است.

بیست و یکمین جشنواره فرهنگی سالانه در شهرستان لامو -کنیا با بیش از 30000 مهمان

او گفت کسانی که از آن بازدید می کنند مانند سفیران و مقامات عالی دولت ملی می توانند فرصت های سرمایه گذاری را ببینند و سرمایه گذاران را به لامو بیاورند.

جانسون ندوکولانی یکی از بزرگان منطقه کایا گفت که آنها می توانند فعالیت های فرهنگی خود را در طول جشنواره به نمایش بگذارند.وی از جوانان خواست تا همکاری کنند و اطمینان حاصل کنند که فرهنگ در سطح شهرستان و منطقه ساحلی لامو به طور کلی ترویج شود.

منبع:

 

https://www.kbc.co.ke/preparations-in-top-gear-for-lamu-mega-cultural-festival/

کد خبر 17442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =