جشنواره پیانو و روح فرهنگ چینی

اولین جشنواره هنر پیانو با عنوان پیانو و روح فرهنگ چینی در تاریخ 7 نوامبر، در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر نانجینگ آغاز به کار کرد. این جشنواره به مدت 38 روز با اجرای 4 کنسرت، 6 سخنرانی و 8 کلاس کارگاهی با حضور استادان، مقامات چینی و مهمانانی از کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو، کنسرواتوار موسیقی دانشگاه ملبورن، کنسرواتوار مرکزی موسیقی چین، کنسرواتوار موسیقی دانشگاه مینزو چین و کنسرواتوار موسیقی شانگهای تا 14 دسامبر ادامه خواهد داشت.

دبیر این جشنواره در مراسم افتتاحیه ضمن تاکید بر دستورعمل های مهم رئیس جمهور شی جین پینگ در زمینه کار ایدئولوژیک و فرهنگی با هدف ارتقای روابط بین المللی و دانشگاهی، بر رابطه بین هنر پیانو و فرهنگ چینی، راهکارهای توسعه پیانو چینی و برگزاری دوره های آموزشی در قالب سمینارها و اجراها تأکید نمود. ایشان ساخت پلت فرم آموزشی برای دانش آموزان پیانو از سراسر جهان و تبادل و یادگیری با نوازندگان برتر در داخل و خارج از کشور را یکی از برنامه های آتی این جشنواره اعلام نمود.

جشنواره پیانو و روح فرهنگ چینی

جناب آقای دکتر وانگ شیائوجون رئیس دانشکده موسیقی نیز ضمن اشاره به حمایت های انجام شده در مورد ساخت برنامه درسی و دستاوردهای تحصیلی برای برگزاری فعالیت های دانشگاهی، بر پایبندی این جشنواره به آخرین دستاوردهای مارکسیسم در چین، بومی سازی فرهنگ خارجی و توسعه فرهنگ سنتی عالی چینی با توجه به توسعه فرهنگ سوسیالیستی با ویژگی های چینی آن در عصر جدید، تأکید نمود.

جشنواره پیانو و روح فرهنگ چینی

کد خبر 17555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =