برترین موزه های آلمان برای بازدید

آلمان بیش از 6200 موزه دارد . در مرکز هر شهر این کشور ده یا بیست یا بیشتر موزه پیدا خواهید کرد. در ادامه 10 موزه واقعا استثنایی کشور آلمان را به شما معرفی می کنیم.

موزه ملی آلمانی

موزه ملی ژرمنیک در نورنبرگ بزرگترین موزه هنر و فرهنگ آلمان است. مجموعه آن هزاران سال را در بر می گیرد و شامل نقاشی ها و مجسمه های معمولی در کنار منسوجات و صنایع دستی، سلاح ها، زره ها و ابزارهای علمی اولیه است. اگر به دنبال جایی برای آشنایی با برای تاریخ آلمان هستید، این موزه توصیه می شود.

موزه مرسدس بنز(Mercedes-Benz Museum)

برترین موزه های آلمان برای بازدید

موزه مرسدس بنز یکی ازبزرگ‌ترین جاذبه‌های اشتوتگارت و تنها مکانی در جهان است که تاریخچه‌ی ۱۲۵ساله این اتومبیل را برای بازدیدکننده فاش می‌کند. این ساختمان در نه طبقه به متراژ ۱۶۵۰۰ مترمربع ساخته شده است. بازدیدکنندگان از طریق آسانسور به بالاترین قسمت ساختمان منتقل می‌شوند و مسیر بازدید از آنجا شروع می‌شود. در طول مسیری که به درب‌های خروجی منتهی می‌شود بازدیدکنندگان تجربه منحصربه‌فردی از تاریخچه صنعت خودروسازی را خواهند داشت. حتی بازدیدکنندگانی که اهل ماشین نیستند از بازدید از این موزه خودرو لذت خواهند برد. تعداد ۱۶۰ دستگاه خودرو و بیش از ۱۵۰۰ وسیله مرتبط با صنعت خودروسازی در آن به نمایش گذاشته شده است.

موزه آلمان(Deutsches Museum)

موزه آلمان این موزه تمرکز خود را صرف علم، فناوری و نجوم کرده است. کارگاه‌های آموزشی موزه به کودکان و بزرگ‌سالان اجازه‌ی کاوش در علم فیزیک و دیگر رشته‌های علمی به شکل ملموس را می‌دهند. تمام ۲۵۰۰۰ مترمربع فضای موزه به ۵ بخش تقسیم شده (علوم طبیعی، انرژی، ارتباطات، علوم انسانی و حمل‌ونقل) و همین امر به بازدیدکنندگان برای انتخاب گزینه‌ی موردنظر کمک می‌کند.

موزه نئاندرتال

برترین موزه های آلمان برای بازدید

موزه‌ی نئاندرتال که در دره‌ی نئاندر (Neander) در ۱۲ کیلومتری دوسلدورف واقع شده، خانه‌ی اولین انسان نئاندرتالی است که در سال ۱۸۵۶ کشف شد. این موزه علاوه بر نمایشگاه‌های داخلی که تکامل انسان را نشان می‌دهند، در اطراف خود یک پارک باستان‌شناسی، یک کارگاه آموزشی برای آشنایی با عصر حجر، یک مرکز نمایش‌های هنری و یک محوطه‌ی بازی عصر یخبندان هم دارد.

موزه بین المللی دریایی

برترین موزه های آلمان برای بازدید

عاشقان کشتی‌ها یا حداقل افرادی که تا حدودی به قایق‌ها علاقه‌مند هستند، از بودن در این موزه لذت خواهند برد. موزه‌ بین‌المللی دریانوردی در هامبورگ میزبان کلکسیون اختصاصیِ پیتر تام (Peter Tamm) است. او از سن ۶ سالگی اقدام به جمع‌آوری این کلکسیون کرده بود. بیش از ۴۰۰۰۰ شیء از قبیل نقشه‌ها، کشتی‌های کوچک، آثار هنری مرتبط با دریانوردی، لباس‌های متعدد نیروهای دریایی و یک قایق چوبی ۳۰۰۰ ساله در این موزه به چشم می‌خورد.

موزه د د آر

برترین موزه های آلمان برای بازدید

تا به حال فکر کرده اید که زندگی در آلمان پشت پرده آهنین چگونه بود؟ موزه‌ جمهوری دموکراتیک آلمان (Deutsches Demokratisches Republic) یا همان آلمان شرقی در برلین، می‌تواند به ما کمک کند. این موزه به سه بخش تقسیم شده و شامل زندگی مردم عادی، حکومت و ایدئولوژی و زندگی در یک برج می‌شود.  هدف این موزه، یادگیری در مورد زندگی در آلمان شرقی است.

موزه گوتنبرگ

برترین موزه های آلمان برای بازدید

بین سالهای 1452 تا 1455، یوهانس گوتنبرگ دنیا را متحول کرد. اختراع ماشین چاپ، اشتراک و ذخیره اطلاعات را آسان کرد. راهبان نسخه‌های خطی زیبایی را می‌نوشتند، اما تمام شدن آن‌ها به یک عمر زمان نیاز داشت. موزه‌ گوتنبرگ در ماینتس (Mainz) دارای یک نسخه‌ی کپی از دو انجیل اصلی گوتنبرگ، متعلق به اواسط قرن پانزدهم، به همراه دیگر کتاب‌ها و آثار چاپی نفیس است. این موزه هنر یکی از بهترین موزه های هنر در شمال اروپا است که اثار ارزشمند و چشمگیری از فرهنگ نوردیک و جهانی دارد. در میان مجموعه های این موزه، شاهکارهایی از آلبرت ادلفلت، ارنست جوزفسون، کارل لارسون، آندرس زورن، رامبرانت، پیتر پل روبنس و کلود مونه موجود است.

موزه علوم طبیعی(Museum für Naturkunde)

برترین موزه های آلمان برای بازدید

موزه‌ تاریخ طبیعی  در برلین با داشتن بیش از ۳۰ میلیون اثر، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. کودکان عاشقان بزرگ‌ترین اسکلت دایناسور دنیا (موسوم به براکیوزاروس) و دیگر موجودات منقرض‌شده نظیر قدیمی‌ترین پرنده‌ی دنیا و همچنین ببر تاسمانی می‌شوند. یک دایناسور تی‌ رِکس (T-Rex) به نام تریستان نیز در این موزه به‌چشم می‌خورد.

موزه مهاجرت بالینشتات

برترین موزه های آلمان برای بازدید

طی سالهای ۱۸۵۰ تا ۱۹۳۰، بیش از ۵ میلیون نفر از آلمان، روسیه، لهستان و سرزمین‌های مجاور به‌منظور یافتن دنیایی جدید و همچنین ساختن زندگی تازه اقدام به مهاجرت با کشتی کردند. موزه‌ی بالینشتات (Ballinstadt) آینه‌ی تمام قدی از جزیره‌ی اِلیس (Ellis) در خلیج نیویورک است و شیوه‌ی زندگی مردم در آنجا، به همراه سختی‌ها، ترس ناشی از بیماری و تصمیم‌گیری‌های دشوار مهاجران پیش از سوار شدن به کشتی‌ها را روایت می‌کند.

موزه ملی تاریخ معاصر آلمان

برترین موزه های آلمان برای بازدید

موزه‌ای است واقع در برلین که به بیان تاریخ کشور آلمان اختصاص دارد. این موزه غالباً به عنوان یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های شهر برلین شناخته می شود. موزه‌ ملی تاریخ معاصر آلمان (German National Museum of Contemporary History) تمرکز خود را صرف تاریخ این کشور از سال ۱۹۴۵ به بعد کرده است، بیشتر به زندگی در دوران جنگ سرد می‌پردازد. از آنجایی‌که آلمان غربی با آمریکا متحد بود و آلمان شرقی با روسیه، اوضاع بغرنج شده بود. نمایشگاه‌های این موزه حدود ۷۵۰۰۰ کاریکاتور سیاسی، اقامتگاه صدراعظم و برخی از اسناد متعلق به اسکار شیندلر را به تصویر می‌کشد.

منبع:  Themayor

کد خبر 17572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =