انتخاب ترکستان قزاقستان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای ترک 2024

لازم به ذکر است که شهر شاماخی آذربایجان در سال 2023 پایتخت توریستی جهان ترک بود و بسیاری از ابتکارات خوب را از سوی سازمان کشورهای ترک اجرا کرده است.

در نشست سازمان کشورهای ترک در مورد گردشگری، از ابتکار تعیین شهر ترکستان به عنوان پایتخت گردشگری جهان ترک در سال 2024 حمایت شد.

آقای  دارخان ساتیبالدی استاندار استان ترکستان با اشاره به اینکه فضای فرهنگی و معنوی مردمان ترک سال به سال در حال تغییر است، گفت آقای قاسم جومارت توقایف رئیس دولت دستور داد که شهر ترکستان به جایگاه ویژه ای تبدیل شود.

در ماه اکتبر، در نشست هشتم وزرای مسئول گردشگری در کشورهای سازمان کشورهای ترک که در ترکستان برگزار شد، این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای ترک در سال 2024 اعلام شده است.

انتخاب ترکستان قزاقستان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای ترک 2024

شهر ترکستان بیش از 1500 سال مرکز علم، ادب و فرهنگ، تجارت در جاده بزرگ ابریشم بود.

ترکستان جدید  این ظرفیت را باز سازی می کند و مقبره خوجه احمد یساوی یادگاری است که به عنوان نمونه ای از معماری هنری، میراث معنوی همه بشریت شده است.

آقای ارلان کوزمبایوف رئیس اداره توسعه جامعه استان ترکستان گفت: "ما به طور خاص به این مراسم  آمده ایم تا این عنوان را بپذیریم. این لحظه ای تاریخی و شاد برای ما است. این تصمیم انگیزه ویژه ای برای تقویت روابط بین کشورهای ترک زبان در جهت گردشگری در بر خواهد داشت. امروز  شهر ترکستان ، با حفظ وضعیت  باستانی خود، در حال توسعه و  مدرن شدن است. علاوه بر بعد تاریخی و آموزشی، همه را برای  آشنایی با گردشگری سلامت به ترکستان دعوت می کنیم.

لازم به ذکر است که شهر شاماخی آذربایجان در سال 2023 پایتخت توریستی جهان ترک بود و  بسیاری از ابتکارات خوب را از سوی سازمان کشورهای ترک اجرا کرده است.

 انتقال این رخداد به ترکستان در سال 2024 گام بزرگی در جهت توسعه یکپارچگی مردم ترک خواهد بود. همچنین سال آینده، علاوه بر رویدادهای مختلف محلی، اجرای پروژه های سطح بین المللی آغاز خواهد شد.

https://www.inform.kz/ru/turkestan-ofitsialno-stal-turisticheskoy-stolitsey-tyurkskih-gosudarstv-a51d26

کد خبر 17905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =