نشان شایستگی مسلمانان روسیه به رییس آکادمی هنر این کشور تعلق گرفت

به دستور مفتی شیخ راویل عین‌الدین نایب رئیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، ایلدار نوریمانوف، بالاترین نشان مسلمانان روسیه، نشان لیاقت را به رئیس آکادمی هنر روسیه؛ زوراب تسرتلی اهدا نمود. اعطای این نشان در مراسمی در خانه هنرمندان به مناسبت نودمین سالگرد تولد این هنرمند مجسمه‌ساز انجام شد.

به دستور مفتی شیخ راویل عین‌الدین نایب رئیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، ایلدار نوریمانوف، بالاترین نشان مسلمانان روسیه، نشان لیاقت را به رئیس آکادمی هنر روسیه؛ زوراب تسرتلی اهدا نمود. اعطای این نشان در مراسمی در خانه هنرمندان به مناسبت نودمین سالگرد  تولد این هنرمند مجسمه‌ساز انجام شد.

«به سبب سهم بزرگ او در توسعه هنر روسیه، چندین سال فعالیت خلاقانه و اجتماعی، تحسین آکادمی هنر روسیه از ظاهر معماری مسجد جامع مسکو و در رابطه با 90 سالگی به زوراب کنستانتینوویچ تسرتلی، بالاترین جایزه مسلمانان در روسیه نشان شایستگی تعلق می‌گیرد.»علاوه بر این، نوریمانوف از طرف رییس اداره دینی مسلمانان روسیه مفتی شیخ راویل عین‌الدین به وی تبریک گفت و به عنوان یادگار «نگاهی به شرق در هنرهای زیبای روسیه در قرن نوزدهم میلادی- قرن بیست و یکم» - کار مشترک مؤسسه انتشارات مدینه و مؤسسه مرجانی را نیز به وی اهدا کرد.

منبع:https://www.muslim.ru/articles/286/39164/

کد خبر 18244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =