تاسیس شعبه چهار دانشگاه خارجی دیگر در قزاقستان

سیاست نوربک وزیر علوم و آموزش عالی درباره دانشگاه‌های خارجی که قصد دارند شعباتی در قزاقستان افتتاح کنند، اطلاعاتی ارائه کرد.

گزارشگر مرکز اطلاعات تجاری Kapital.kz گزارش می‌دهد:سیاست نوربک وزیر علوم و آموزش عالی درباره دانشگاه‌های خارجی که قصد دارند شعباتی در قزاقستان افتتاح کنند، اطلاعاتی ارائه کرد.

وزیر در حاشیه این جلسه گفت: «اولین دانشگاه، دانشگاه  هنگ‌کنگ سیتی است. این دانشگاه در رتبه 82 جهانی قرار دارد و در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است و شعبه‌ی این دانشگاه در قالب دانشگاه ساتبایف فعالیت خواهد کرد. همچنین شعبه‌ای از دانشگاه پنسیلوانیا نیز در آلماتی افتتاح خواهد شد. مؤسسه مشهور مهندسین آبیاری و مکانیزاسیون کشاورزی تاشکند بر اساس دانشگاه ملی کشاورزی یک شعبه افتتاح خواهد کرد. دانشگاه فنی شیمی مندلیف روسیه که یک برنامه بسیار قوی در شیمی و شیمی کاربردی دارد نیز در چارچوب دانشگاه دولتی در شهر تراز شعبه افتتاح خواهد کرد».

سیاست نوربک اظهار داشت که در طول ده سال گذشته، تعداد بی‌سابقه‌ای از خوابگاه‌های جدید در قزاقستان افتتاح شده اند. البته هنوز بیش از 20 هزار تخت خوابگاه کمبود داریم. سال گذشته 43 خوابگاه را افتتاح کردیم. به‌هرحال رکورد 10 سال اخیر خوابگاه‌های 10363 تختی است. وی تصریح کرد: امسال قصد داریم 10 هزار تخت دیگر به ظرفیت ها اضافه کنیم.

وزیر علوم و آموزش عالی همچنین در پاسخ به نحوه کنترل این وزارت خانه بر موضوع فروش مدارک جعلی، یادآور شد: جعل اسناد رسمی، مهروموم، گواهینامه‌ها و مجوزها تا دو سال حبس یا محدودیت آزادی دارد. در صورت تشدید- تا چهار سال نیز افزایش می‌یابد. وی گفت: اگر فردی مدرک تحصیلی را خریداری کرده و سپس با استفاده از آن به دنبال استخدام باشد و آن را به‌عنوان سند رسمی ارائه کند، این نیز مجازات جداگانه‌ای دارد - 40 روز بازداشت یا تا 600 ساعت خدمات عام‌المنفعه.

«وزارت آموزش‌وپرورش برای شناسایی چنین حقایقی با وزارت امور داخلی همکاری می‌کند. ما نامه‌هایی را به وزارت امور داخلی فرستادیم تا همه این حقایق را بررسی کنیم. وی خاطرنشان کرد: برای افرادی که اسناد جعلی را از طریق پلتفرم‌های آنلاین و تبلیغات می‌فروشند، مجازات جداگانه در نظر گرفته می‌شود».

منبع:

https://kapital.kz/gosudarstvo/123162/yeshche-chetyre-zarubezhnykh-vuza-otkroyut-filialy-v-kazakhstane.html

کد خبر 18545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =