آلمان هم کمک‌های مالی به آنروا را تعلیق کرد

وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که این کشور کمک مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور میانه را تا پایان تحقیقات درباره اتهامات مربوط به ارتباط برخی از کارکنان این گروه با حماس متوقف خواهد کرد.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که با هماهنگی کشورهای کمک‌کننده به آنروا، هرگونه کمک مالی جدید به این سازمان را تا تکمیل تحقیقات، به‌طور موقت تعلیق می‌کند. در این بیانیه آمده است: نقش آنروا در حمایت از مردم فلسطین حیاتی است. بنابراین باید آنروا، با توجه به اتهامات علیه کارکنان این سازمان، فورا واکنش نشان دهد و فیلیپ لازارینی، کمیسر کل  این سازمان، اقدام فوری انجام دهد. آلمان با هماهنگی سایر کشورهای کمک کننده، در انتظار نتیجه تحقیقات، به طور موقت مجوز بودجه جدید برای آنروا در غزه را نخواهد داد .بر اساس این بیانیه، آلمان به ارائه کمک های بشردوستانه به غزه از طریق کانال های دیگر ادامه خواهد داد. این وزارتخانه ها اعلام کردند: همین چند روز پیش، ما مبلغ بودجه کمیته بین المللی صلیب سرخ و یونیسف را 7 میلیون یورو افزایش داده اند. هلند نیز 27 ژانویه اعلام کرد که کمک مالی به آنروا را به حالت تعلیق درآورده است .اقدامات آلمان و هلند به دنبال اقدامات مشابه سایر کشورها از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا در رابطه با حماس است. لازارینی دستور اخراج چند تن از کارمندان آژانس را به دلیل ارتباط ادعایی آنها با حمله حماس به اسرائیل در سال گذشته صادر کرد.

طبق گزارش‌ها، تاکنون ۹ کشور از جمله آمریکا، انگلیس، ایتالیا، فنلاند، هلند، استرالیا و اسکاتلند به بهانه دروغ‌های واهی منتشرشده توسط اسرائیلی ‌ها، کمک‌های مالی به آنروا را تعلیق کرده‌اند .پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ‌های اسرائیل، ادعا کرده بود که ۱۲ کارمند آنروا در حمله رزمندگان مقاومت حماس به مواضع اسرائیل در هفتم اکتبر سال گذشته (عملیات طوفان الاقصی) نقش داشته‌اند. شبکه ۱۲ اسرائیل نیز خبر داده بود که وزارت خارجه این رژیم برای تحت فشار قرار دادن آنروا، قصد دارد طرحی برای اخراج کارکنان این آژانس از غزه را به کابینه ارسال کند.

منبع:  Webangah

کد خبر 18646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =