افتتاح مرکز نوآوری قزاقستان در عربستان سعودی

مرکز نوآوری فارابی که یک پروژه مشترک بین قزاقستان و عربستان سعودی است، به تازگی در ریاض افتتاح شده است.

به گزارش BaigeNews.kz، یک مرکز قزاقستانی با هدف ترویج پروژه‌های نوآورانه و مشاغلی که می‌خواهند به بازار خاورمیانه و شمال آفریقا گسترش یابند، در عربستان سعودی افتتاح شد. در این مراسم کامیل آکاتوف، رئیس هیئت مدیره بنیاد علمی JSC، شرکت‌های نوپای قزاقستان، سرمایه‌گذاران و نمایندگان کسب و کار از خاورمیانه و امارات حضور داشتند.

افتتاح این مرکز در ریاض، توسعه بزرگی برای حمایت از ترویج بین‌المللی راه حل‌های منطقه‌ای فناوری اطلاعات و استارت آپ‌ها در بازارهای جهانی خواهد بود. این مرکز نوآوری به نام ابونصر محمدبن محمد فارابی، فیلسوف و محقق برجسته اسلامی نامگذاری شده است و الهام‌بخش نسل‌های آینده بوده و خواهد بود. چشم‌انداز این مرکز، جذب کارآفرینان بااستعداد و استارت آپ‌های نوآور از قزاقستان به عربستان سعودی و حمایت از جابجایی و رشد آنها در منطقه با ارائه سرمایه‌گذاری اولیه از صندوق سرمایه‌گذاریTumar، برنامه‌های انکوباسیون و شتاب‌دهی، دانش ارزشمند صنعت و فرصت‌های شبکه‌سازی است.

وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هوافضای جمهوری قزاقستان بیان کرد: مایلم تاکید کنم که قزاقستان در حال حاضر تجربه رشد استارت آپ‌ها را دارد. به عنوان مثال پنج سال پیش ما Astana Hub را راه‌اندازی کردیم که به یکی از پارک‌های فناوری پیشرو در منطقه آسیای مرکزی تبدیل شده است. ما همچنین با شرکای جهانی مانند گوگل، دانشگاه دریپر، استارت ایکس، مایکروسافت و بانک جهانی همکاری کرده‌ایم تا به بهترین راه‌حل‌های پیشرفته دسترسی داشته باشیم. من معتقدم که افتتاح این مرکز به قزاقستان و عربستان سعودی امکان تقویت روابط و کمک کیفی به توسعه اقتصادی را می‌دهد.شاخص‌های کلیدی هدف در عرض 5 سال باید حداقل سه تک شاخ رشد کنند، حداقل 300 میلیون دلار برای استارت آپ‌ها جذب کنند و بیش از 1 میلیارد دلار خدمات صادر کنند.

مرکز نوآوری فارابی تکمیل‌کننده زیرساخت‌های صنعت خطرپذیر در قزاقستان است و به استارت‌آپ‌های آسیای مرکزی و قفقاز این فرصت را می‌دهد تا به بازار MENA که تقریباً 493 میلیون نفر است، گسترش پیدا کنند.

گفتنی است که سال گذشته مرکز نوآوری Silkroad در پالو آلتو کالیفرنیا برای نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی افتتاح شد. هاب از استارت آپ‌ها و کارآفرینان اوراسیای مرکزی در یافتن راه‌هایی برای ایجاد یا گسترش کسب‌وکار خود در منطقه Silicon Valley و بازار ایالات متحده پشتیبانی می‌کند. شرکای جهانی مانند گوگل، دانشگاه دریپر، استارت ایکس، مایکروسافت و بانک جهانی نیز مشارکت داشته‌اند و دسترسی شهروندان را به بهترین راه‌حل‌های پیشرفته تضمین می‌کنند.

منبع:

https://kapital.kz/tehnology/123776/kazakhstan-i-saudovskaya-araviya-otkryli-innovatsionnyy-khab-v-er-riyade.html

https://baigenews.kz/kazahstanskiy-innovatsionnyy-hab-otkryli-v-saudovskoy-aravii_171555/

کد خبر 18761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =