تجلیل از مادران پراولاد به مناسبت روز جهانی زن توسط دولت قزاقستان

به گزارش تارنمای رسمی آستانه آکیمت، در آستانه روز جهانی زن، به بیش از 70 مادر خانواده پرجمعیت پایتخت در پنج منطقه این شهر نشان «آلتین الکا» و «کومیس الکا» اهدا شد.

به گزارش تارنمای رسمی آستانه آکیمت، در آستانه روز جهانی زن، به بیش از 70 مادر خانواده پرجمعیت پایتخت در پنج منطقه این شهر نشان «آلتین القا» و «کومیس القا» اهدا شد.

به گزارش Optimism.kz در آستانه روز جهانی زن به بیش از 70 مادر خانواده پرجمعیت آستانه پایتخت قزاقستان نشان "آلتین آلقا" و "کومیس آلقا" اهدا شد. این مراسم با حضور شهردارها و مادران نمونه در پنج محله شهر به طور رسمی برگزار شد.

مادران در مراسمی باشکوه این نشان‌ها را به مناسبت 8 مارس از شهردارهای هر ناحیه دریافت کردند. شهردارهای نواحی، کمک مهم مادران سرپرست را در تربیت و رشد نسل جوان با روحیه میهن‌پرستی و همچنین در القای عشق و احترام به ارزش‌ها، آداب، سنت‌ها و فرهنگ جهانی ارج نهادند.

نشان "Kumis Alka" به مادرانی که شش فرزند و نشان "Altyn Alka" به مادرانی که هفت فرزند یا بیشتر را بزرگ می کنند، اعطا می‌شود.

به رسمیت شناختن و تجلیل از مادرانی که بسیار سخت و فداکارانه برای رفاه خانواده و جامعه به طور کلی تلاش می‌کنند، مهم است.

گفتنی است بر اساس داده‌های وزارت اطلاع‌رسانی و توسعه اجتماعی جمهوری قزاقستان، تا اول دسامبر 2022، در مجموع 61 مرکز حمایت از خانواده در مناطق جمهوری قزاقستان فعالیت کرده‌اند که از این تعداد 36 مرکز برای ارائه کمک به مادران پرفرزند ایجاد شده است. مادران دارای نشان‌های " التین القا" و" کمیس القا " از حق اولیه دریافت مسکن از سوی دولت قزاقستان برخوردار می‌شوند.

منبع:

https://optimism.kz/2024/03/06/mnogodetnye-materi-stoliczy-poluchili-nagrady/

کد خبر 18767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =