برنامه‌های جدید دولت قزاقستان جهت حمایت از مشاغل زنان این کشور

به گزارش سرویس مطبوعاتی BaigeNews.kz صندوق توسعه کارآفرینی دامو JSC، ده میلیارد تنگه را به منظور حمایت از برنامه های جدید در حوزه مشاغل زنان کارآفرین اختصاص داده است .

برنامه Umit طیف گسترده ای از فرصت‌ها را برای توسعه کسب و کار در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد. برای راه اندازی این برنامه، مبلغ اولیه اعتبار تخصیص یافته 10 میلیارد تنگه خواهد بود. زنان کارآفرین این فرصت را خواهند داشت که از طریق بانک ها در تمام مناطق قزاقستان، از جمله روستاها و شهرهای کوچک و تک صنعتی، کمک مالی دریافت کنند. حداکثر مدت وام تا 84 ماه با نرخ ترجیحی برای مقاصد سرمایه گذاری و تکمیل سرمایه در گردش با مبلغ وام تا سقف 100 میلیون تنگه است.

حمایت از تمام بخش های اقتصاد به استثنای بخش های مالی و بیمه، معاملات املاک و عمده فروشی و خرده فروشی انجام خواهد شد.

همچنین در چارچوب مشارکت صندوق دامو با بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) فرصت بی نظیری برای آموزش رایگان و دسترسی به دوره ها و دوره‌های آموزشی برای کارآفرینان فراهم شده است. یک برنامه مشترک با این سازمان بین المللی به شرکت کنندگان این امکان را می دهد تا مهارت های حرفه ای، دانش و ابزار لازم برای مدیریت یک تجارت و رقابت موفق در بازار را به دست آورند.

گفتنی است که اقدامات حمایتی از کارآفرینی زنان سالانه باعث افزایش درصد بنگاه های تحت سرپرستی آنان می شود.  رئیس هیات مدیره شرکت دامو گفت:

"دولت توجه زیادی به توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در قزاقستان از جمله حمایت با هدف توسعه کارآفرینی زنان دارد. در ساختار صاحبان مشاغل کوچک و متوسط، سهم زنان کارآفرین به 47 درصد از تعداد کل شرکت‌ها رسید. در کل دوره فعالیت این صندوق از 96 هزار پروژه کارآفرینی زنان به ارزش 2893 میلیارد تنگه حمایت کرد. من خوشحالم که زنان کار آفرین به طور مؤثر از حمایت دولت برای اجرای ایده های تجاری خود، توسعه شرکت ها و ایجاد مشاغل جدید استفاده می کنند." 

یادآوری می کنیم که صندوق دامو یک آژانس مالی است که ابزارهای حمایتی دولتی را با هدف توسعه SMEها در کشورمان اجرا می کند. گفتنی است تنها سهامدار صندوق JSC National Management Holding Baiterek است.

منبع:

 https://baigenews.kz/novaya-programma-podderzhki-zhenskogo-biznesa-startuet-v-kazahstane_171523/

کد خبر 18770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =