برگزاری کمپین «در ماه مبارک رمضان مشروبات الکلی نفروشیم» در قزاقستان

به ابتکار اداره دینی مسلمانان قزاقستان، به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، مسجد "موسی بابا" در منطقه اولان در شرق قزاقستان از فروشگاههای این منطقه درخواست کرد که مشروبات الکلی نفروشند. به گفته اداره مفتیات ، این نوع نوشیدنی ها در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه نباید مصرف شود.

فروشگاهها و سوپر مارکتها از صمیم قلب از این ابتکار به موقع اداره دینی مسلمانان قزاقستان حمایت می‌کنند، الکل را از قفسه های خود حذف و از این عمل نیک حمایت می کنند. زاواتبک سایلاو اولی، امام جماعت مسجد "موسی بابا" در ناحیه اولان گفت: مردم ما می‌گویند: "ودکا نوشیدنی به جا مانده از پدربزرگ شما نیست"، "دوستی با ودکا خداحافظی با اخلاق است." خردمندان ما گفتند: "اگر دخترت ودکا بنوشد، تفریحت را از دست می‌دهی، اگر پسرت ودکا بنوشد، آبروی تو از بین می رود." ودکا ضررهای زیادی برای دنیا و آخرت دارد. چه بسیار خانواده هایی که با الکل ویران می‌شوند. در مورد مضرات ودکا بیشتر صحبت می‌شود. بنابراین، خوب است تا حد امکان از نوشیدن الکل دوری کنیم. وی خاطرنشان کرد: درخواست ما مبنی بر توقف فروش مشروبات الکلی در ماه مبارک رمضان مورد حمایت اهالی است .

این اقدام خوب با حمایت گسترده مردم روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاههایی که فروش مشروبات الکلی را به طور موقت در شهرستان‌ها و روستاهای منطقه متوقف کرده اند، افزوده می‌شود.

روشن است که مغازه‌داران در ماه رمضان مشروبات الکلی نمی‌فروشند و به ارزش های اخلاقی نظیر دادن صدقه به نیازمندان و تقویت و ارتقاء ایمان نسل بشر می‌‎پردازند.

منبع:

https://www.muftyat.kz/kk/news/country/2024-03-12/44286-sho-ramazanda-shmdk-satpajyi-aktsiyasyi-tt

کد خبر 18827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =