دانشگاه دانش زبان و فرهنگ چین در قزاقستان شعبه افتتاح می‌کند

به گزارش BaigeNews.kz به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان، در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن مراسم امضای توافقنامه افتتاح شعبه این دانشگاه بر اساس دانشگاه بین‌المللی آستانه برگزار شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است شعبه قزاقستان دانشگاه چین متخصصانی را با دانش زبان و فرهنگ چینی که مورد تقاضای توسعه مشارکت استراتژیک جامع قزاقستان و چین است، تربیت کند.

این شعبه، مرکز HSK (یادگیری و آزمون زبان چینی) را راه اندازی خواهد کرد که تقاضای فزاینده برای آزمون و ارزیابی دانش آموزانی که در حال مطالعه چینی هستند را برآورده می‌کند. علاوه بر این، دانشجویان این امکان را خواهند داشت که در برنامه‌های دو دیپلمه (دریافت مدرک از هر دو کشور) تحصیل کنند.

دانشگاه زبان و فرهنگ پکن، موسسه آموزشی برجسته چین در زمینه علوم انسانی است. این دانشگاه در طول تاریخ 60 ساله خود حدود 300 هزار دانشجوی خارجی تربیت کرده است.

گفتنی است که پیش از این سیاست نوربک وزیر علوم و آموزش عالی قزاقستان از افتتاح شعبه‌هایی از چندین دانشگاه خارجی از جمله دانشگاه هنگ‌کنگ سیتی چین در این کشور خبر داد.  این دانشگاه در رتبه 82 جهانی قرار دارد و در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است و یک شعبه از این دانشگاه در قالب دانشگاه ساتبایف در قزاقستان فعالیت خواهد کرد.

منبع:

https://baigenews.kz/novyy-filial-kitayskogo-universiteta-otkroyut-v-kazahstane_172192/

کد خبر 18905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =