هنرمندان خارجی در نوروز 2024 در آستانه قزاقستان اجراهایی را به زبان قزاقی به نمایش می‌گذارند

سالن کولیاش باییستوا آستانه قرار است در 20 مارس با کنسرت Nauryz-Koktemconcert که توسط آکادمی بین‌المللی اپرای آستانه ارائه می‌شود، تعطیلات نوروز را جشن بگیرد. بخش قابل‌توجه این مراسم اجرای آوازهای ملی توسط خوانندگانی از ملیت‌های مختلف از جمله کروات، روس و تاجیک است. بر اساس سرویس مطبوعاتی اپرای آستانه، این کنسرت همچنین سایر نوازندگان جوان بااستعداد آکادمی اپرا را گرد هم می‌آورد تا با آوازهایی که بازتاب‌دهنده زیبایی و شکوه تعطیلات ملی است، موجب وجد و شگفتی مخاطبان شود.

آیسولو تانی مدیر اجرایی آکادمی اپرای بین‌المللی آستانه می‌گوید: ”بیشتر کنسرت‌های اجراشده توسط شرکت‌کنندگان آکادمی بین‌المللی اپرای آستانه، آثار آهنگسازان اروپای غربی را در بردارد. با این دوره از شرکت‌کنندگان، ما همچنین فعالانه در حال مطالعه بلوک موسیقی قزاقستان هستیم. در این کنسرت ما می‌خواهیم غنای فرهنگی‌مان را به نمایش بگذاریم و بنابراین همه اجراها با لباس ملی خواهد بود و صحنه را نیز به همین شیوه شگفت‌انگیز تزیین خواهیم کرد. در حال حاضر فعالانه در حال آماده‌سازی امور هستیم. فرمت کنسرت غیرمعمول خواهد بود و به جای آن که به مهمانی بزرگ قزاقی شبیه باشد که با آوازهای زیبا و پراحساس توسط آهنگسازان مردمی یکی پس از دیگری جریان یابد، شرکت‌کنندگان خارجی آکادمی، آثار قزاقی را اجرا خواهند کرد که به آنها امکان شناخت بهتر مردم ما و ارج نهادن سنت‌ها و آداب و رسوم ما را می‌دهد، زیرا فرهنگ مشخصه هر کشوری است.

هنرمندان برجسته این جشن در بخش سوپرانو لیلا فیروزه رخمتوا، آناستاسیا رمسکووا و در بخش سنتور نورسلطان آنوربیک، مری کادورخانو، شاهروخ سونوسف هستند و علاوه بر آن سلطان باکوتژان، باکولان یربولاتولی، نعمتیلو ژرولایو و جوریکا جوراسیک کاپون قطعات موسیقی را اجرا خواهند کرد که بازتاب فرهنگ غنی قزاقی است. مربیان آواز، آزمات ژلتورگوزف و ژوپار گابدولینا چهره‌های برجسته قزاقستان و استادان مستعد کنسرت، دینا میرمانوا و ژانار اخمتوا استادان پیانو نقش مهمی در آماده‌سازی این جشن موسیقی دارند.

بنابراین، کنسرت Nauryz – Koktem concert خلاقیت موسیقایی هنرمندان جوان اپرا را به نمایش می‌گذارد. این شب همچنین به نمادی منحصر به فرد از همگرایی فرهنگ‌ها و سنت‌ها در تجلیل از تعطیلات محبوب ملی است که نشان‌دهنده شادی، تجدید و کامیابی است.

منبع:

https://en.inform.kz/news/foreigners-to-sing-in-kazakh-on-nauryz-in-astana-29911a/

کد خبر 18908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =