برگزاری جشن نوروز در لندن با حضور شعرای قزاقی

انجمن خلاق اوراسیا یک سازمان دهنده فعال برای رویدادهایی است که فرهنگ، ادبیات و هنر قزاقستان را در خارج از کشور ترویج می‌دهد.

به گفته مارات احمدجانوف، معاون رئیس انجمن خلاق اوراسیا،  جشن نوروز و افطار در لندن آغازی درخشان برای سال جدید است که شمارش آن از اعتدال بهاری آغاز می‌شود. این رویداد توسط انجمن صنفی خلاق اوراسیا برگزار شد و اولین رویداد از مجموعه جشن‌هایی بود که به پانزدهمین سالگرد این مجله اختصاص داشت. این رویداد با خوشامدگویی گرم و سخنرانی مارتا براسارت رئیس این انجمن، آغاز شد.

به گفته وی ، در این جشن چند ارائه و اجرا انجام شد. نوریم تایبک شاعر قزاق و نادژدا تانووا شاعر از مولداوی اشعاری را که در شماره جدید سالنامه شعر "صدای دوستان" گنجانده شده است قرائت کردند. آنها کتاب «اهریمن - ارباب تاریکی» اثر گلصفت شهیدی نویسنده تاجیک و کتاب گرافیکی «داستان های الیش و حصیری» اثر تیمور احمدجانوف هنرمند تاتار-ازبکی را ارائه کردند.

این رویداد که توسط موسسه یونس امره برگزار شد، بیش از 70 مهمان را گرد هم آورد. فضای تبادل فرهنگی و غنی سازی خلاقانه با غذاهای سنتی نوروزی که توسط یکی از رستوران های محلی محبوب لندن تهیه شده بود جذابیت قابل توجهی برای مهمانان داشت.

انجمن خلاق اوراسیا که در لندن مستقر است، به عنوان محل ملاقات متخصصان از همه رشته‌ها و اشکال هنری شناخته می‌شود و ده‌ها شخصیت فرهنگی از سراسر جهان - نویسندگان، موسیقی‌دانان، هنرمندان، تصویرگران، طراحان گرافیک، مجسمه‌سازان و شاعران را گرد هم می‌آورد.

هر کسی که خود را فردی خلاق می داند می تواند به این انجمن بپیوندد. این انجمن برای ترویج آثار خلاقانه در سراسر جهان، برای همکاری دوجانبه سودمند بین شخصیت های فرهنگی ایجاد شده است. 

منبع:

https://www.inform.kz/ru/stihi-kazahskogo-poeta-nurima-taybeka-voshli-v-londonskiy-almanah-golosa-druzey-0aedce

کد خبر 18997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =