برگزاری کنفرانس بین‌المللی علمی و عملی پیشگیری از تروریسم و افراط‌گرایی در بیشکک

در بیشکک، پایتخت قرقیزستان کنفرانس بین‌المللی علمی و عملی با عنوان «تروریسم و افراط‌گرایی: چالش‌ها، تهدیدات و جنبه‌های سیاسی و حقوقی مدرن تضمین امنیت منطقه‌ای در آسیای مرکزی» برگزار شد.

در بیشکک، پایتخت قرقیزستان کنفرانس بین‌المللی علمی و عملی با عنوان «تروریسم و افراط‌گرایی: چالش‌ها، تهدیدات و جنبه‌های سیاسی و حقوقی مدرن تضمین امنیت منطقه‌ای در آسیای مرکزی» برگزار شد.

به گزارش وزارت کشور قرقیزستان، در این مراسم کارمندان ارگان‌های دولتی و مقامات انتظامی، نمایندگان مراکز تحقیقاتی، محافل تحلیلی، مؤسسات دانشگاهی، سازمان‌های بین‌المللی و عمومی، کارشناسان کشورهای آسیای مرکزی و غیره و همچنین نمایندگان رسانه‌ها حضور داشتند.

عادل‌بیک بیبوسونوف معاون اول وزارت کشور نه تنها به نقش مقامات انتظامی، بلکه سازمان‌های بین‌المللی در پیشگیری و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی اشاره کرد. وی گفت: «باید توجه داشت که مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در شرایط مدرن نه تنها برای جمهوری قرقیزستان، بلکه برای کل جهان یکی از اولویت‌ها است. بنابراین موضوعی که امروز برای بحث مطرح شد، بسیار مهم است».

مشارکت کنندگان به اهمیت نهادهای مدنی در پیشگیری، مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و تضمین امنیت اشاره کردند. مقامات انتظامی تلاش می‌کنند تا از استفاده افراط‌گرایان از فناوری اطلاعات برای تأثیرگذاری روانی بر مردم جلوگیری کنند.

کارشناسان نظرات خود را در مورد موضوعات پیشگیری از تروریسم و افراط‌گرایی، تقویت مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای جدید و جنبه‌های سیاسی و حقوقی تامین امنیت در منطقه آسیای مرکزی بیان کردند. آنها بر لزوم تشدید فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در زمینه تربیت ملی، معنوی و اخلاقی نسل جوان تاکید کردند.

قرار است مجموعه مقالات علمی، گزارش‌ها و پیام‌های شرکت‌کنندگان در کنفرانس منتشر شود که شامل توصیه‌هایی به ارگان‌های دولتی و سازمان‌های عمومی در مورد موضوعات افراط‌گرایی مذهبی و تروریسم، مسائل مقابله با این پدیده‌ها و همچنین مسائل مربوط به جلوگیری از جذب شهروندان کشورهای آسیای مرکزی، به ویژه جوانان در صفوف سازمان‌های افراطی، مذهبی و تروریستی مختلف خواهد بود.

منبع:
https://kg.akipress.org/news:2095459/?from=portal&place=last

کد خبر 19258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =