۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
افتتاح مدارس فرانسوی در قزاقستان

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، دولت قزاقستان با صدور حکمی توافق‌نامه‌ای بین دولت های قزاقستان و فرانسه در خصوص افتتاح مدارس بین‌المللی (فرانسوی) در این کشور و آموزش زبان فرانسوی در مؤسسات آموزشی قزاقستان تصویب کرد.

در این توافقنامه دو مدرسه فرانسوی در شهرهای آستانه و آلماتی افتتاح و شرایطی برای یادگیری زبان فرانسوی در مؤسسات آموزشی ایجاد می‌شود.

این مدارس به روی اتباع قزاقستان و خارجیانی که در قزاقستان اقامت دارند باز است. وزارت آموزش فرانسه به فارغ التحصیلان دیپلم تحصیلات متوسطه اعطا می‌کند. معلمان قزاقستانی و خارجی که طبق قانون قزاقستان توسط مدارس فرانسوی استخدام شده اند در مدارس تدریس خواهند کرد.

دروس آکادمیک به زبان های فرانسوی، قزاقی، روسی و انگلیسی تدریس خواهد شد. افزون بر این، مدارس زبان و ادبیات قزاقی، تاریخ و جغرافیای قزاقستان را آموزش خواهند داد.

آژانس آموزش فرانسوی خارج از کشور وزارت امور خارجه فرانسه، سرپرستی مدارس فرانسوی در قزاقستان را بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است در سفر رسمی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در تاریخ 1 نوامبر 2023 به قزاقستان، موافقت‌نامه‌ای بین دولت های قزاقستان و فرانسه برای افتتاح مدارس بین المللی (فرانسوی) و آموزش زبان فرانسه در مراکز آموزشی قزاقستان به امضا رسید. این وزارتخانه وعده‌ی آموزش زبان فرانسوی را در شهرهای آستانه و آلماتی تا پیش از سال 2025 داده‌بود.

منبع:

https://en.inform.kz/news/french-schools-to-open-in-astana-and-almaty-8775e8/

کد خبر 19296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =