ناامنی و فقر دو موضوع اصلی مردم شمال نیجریه ‏

سلطان سوکوتو و رئیس شورای حاکمان سنتی شمال، الحاجی محمد سعد ابوبکر سوم، ابراز نگرانی کرده است که با وجود میلیون ها جوان نیجریه ای بدون کار و غذا، نیجریه روی یک بشکه باروت نشسته است.

سلطان سوکوتو و رئیس شورای حاکمان سنتی شمال نیجریه :

سلطان سوکوتو و رئیس شورای حاکمان سنتی شمال، الحاجی محمد سعد ابوبکر سوم، ابراز نگرانی کرده است که با وجود میلیون ها جوان نیجریه ای بدون کار و غذا، نیجریه روی یک بشکه باروت نشسته است.

سلطان در سخنرانی در کادونا در ششمین نشست کمیته اجرایی شورای حاکمان سنتی شمال نیجریه بر فوریت این وضعیت تأکید کرد و اظهار داشت که نیجریه به نقطه‌ای رسیده است که مردم آن عمیقاً ناامید، گرسنه و رنجیده هستند.

اوبا سانی فرماندار ایالت کادونا نیز در این نشست ، گفته های سلطان را تایید کرد و گفت که منطقه شمال نیجریه به کانون تروریسم، راهزنی و آدم ربایی تبدیل شده است و همین امرموجب گردیده تا اقتصاد محلی در این مناطق ویران شود .

در این نشست امیر کانو، الحاجی امینو آدو بایرو و امیر کاتسینا، الحاجی عبدالمومینی کبیر نیز حضور داشتند، سلطان ابراز نگرانی کرد که اوضاع در نیجریه، به ویژه در منطقه شمال، خوب نیست. به گفته وی، ناامنی و فقر دو موضوع عمده مردم شمال کشور نیجریه است.

مسائل واقعی که باعث فقر و افزایش ناامنی می شود را باید با دقت شناخت و این موضوع فقط مربوط به دولت جدید نمی باشد. این دولت ادامه دولت سابق است زیرا هر دو  از یک حزب هستند . واقعاً مشکل چیست؟ فکر می کنم این یکی از دلایلی است که ما اینجا هستیم تا در مورد آن صحبت کنیم. ایشان اضافه می کند ما وظیفه داریم به میلیون ها نفر از مردمی که به نهاد سنتی و دینی اعتقاد دارند، راه حلی برای مشکلات مختلف پیش روی آنها پیدا کنیم. ما وظیفه داریم که به مردم نزدیک شویم، آنها را آرام کنیم و به آنها اطمینان دهیم که همه چیز درست خواهد شد .

ما باید برای جوانان پرمخاطب خود که بیکار هستند شغل پیدا کنیم و بارها گفته ایم ما روی یک بشکه باروت نشسته ایم . میلیون ها جوان پر انرژی ولی بدون شغل و غذا ممکن است یک روزی در جامعه طغیان کنند.

وی افزود: اما خدا را شکر می کنیم و به او ایمان داریم که ما را در همه مشکلات کمک می کند و همچنان به دعا و ترغیب رهبران سیاسی خود نیز ادامه می دهیم  و معتقدیم آنها کار بهتر را انجام خواهند داد . ما فقط مشاور رهبران سیاسی و دولت مردان هستیم و این تنها کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم . اجرای کار دست دولت ها است .

  با این حال، ما آماده همکاری با فرمانداران هستیم، زیرا به آنها ایمان داریم، به کاری که آنها انجام می دهند اعتقاد داریم و باید با آنها کار کنیم و فرمانداران نیز اگر خواهان برقراری صلح و ثبات در ایالت های خود هستند، باید با رهبران سنتی و دین همکاری کنند.

منابع :

https://thenationonlineng.net/nigeria-is-sitting-of-beg-of-gunpowder-sultan/

کد خبر 19318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =