«مایتری بورا» در مقاله ای که در خبرگزاری الجزیره منتشرشده به بررسی تلاش های یک گروه داوطلب به نام «کمپین علیه گفتار نفرت انگیز» (HATE SPEECH BEDA) در ایالت کارناتاکای هند برای مبارزه با گفتارهای نفرت انگیز و جرایم ناشی از آن می پردازد. این گروه متشکل از وکلا، فعالان و دانشگاهیان است که هدفشان مبارزه با گفتارهای نفرت انگیز و جرایم ناشی از آن است.

«مایتری بورا» با توصیف حادثه ای در کارناتاکا که در آن یک پست در رسانه های اجتماعی باعث تنش بین جوامع هندو و مسلمان شد، موضوع را بررسی می کند. این حادثه تغییرات و تنش های اجتماعی گسترده تری دارد که توسط عوامل سیاسی، مانند ظهور حزبBJP در زمان نخست وزیر مودی، تشدید شده است. او در این مقاله تلاش این گروه مردمی برای مقابله با موج فزاینده گفتارهای نفرت انگیز و حفظ همبستگی و صلح میان پیروان ادیان مختلف در کارناتاکا را به تصویر می کشد. او می نویسد که این گروه در سال 2020 پس از اعتراضات گسترده علیه قانون جنجالی شهروندی و همچنین کمپین نفرت علیه مسلمانان در زمان همه گیری کووید-19 تشکیل شد. آنها کارگاه هایی را برگزار می کنند تا به افراد آموزش دهند چگونه گفتارهای نفرت انگیز را شناسایی و گزارش کنند. همچنین با مراجع قانونی تماس می گیرند تا موارد گزارش شده را پیگیری کنند. کارشان دشوار است زیرا باید پلیس را متقاعد کنند که پرونده مربوطه را باز کند. آنها حدود یک دوجین شکایت را امسال ثبت کرده اند. اعضای گروه می گویند افزایش گفتارهای نفرت انگیز و تنش های مذهبی در کارناتاکا پس از روی کار آمدن حزب حاکم بی جی پی در سطح ایالتی در سال 2007 آغاز شده است.

«مایتری بورا» به گزارشی در ژانویه 2023 اشاره می کند و می نویسد که حداقل 84 مورد تنش مذهبی را در مناطق ساحلی کارناتاکا در سال گذشته ثبت کرده که 44 مورد آن مربوط به گفتارهای نفرت انگیز بوده است. اعضای گروه معتقدند که باید در مبارزه با نفرت انگیزی و تفرقه ادامه دهند زیرا حملات علیه هر گروه قومی می تواند به حاشیه رانی، بی انسانی و خشونت بیشتر منجر شود.

نویسنده به این نکته اشاره دارد که گروه های هندوی افراطی متهم به دامن زدن به تنش های مذهبی از طریق کارزارهای نفرت انگیز و اتهامات بی اساس علیه اقلیت های مسلمان و مسیحی هستند. حزب بی جی پی این اتهامات را رد می کند اما شواهد از جمله گزارش ها از سازمان های حقوق بشری حاکی از افزایش درگیری های مذهبی در کارناتاکا است.

«مایتری بورا» می نویسد که فعالان حقوق بشر هشدار می دهند که کمپین های منفی علیه یک گروه می تواند به خشونت علیه آن گروه منجر شود. با این حال، اعضای گروه Hate Speech Beda متعهد به ادامه مبارزه خود هستند زیرا آن را یک «کار جدی» می دانند. او بر تأثیر سخنان نفرت بر جوامع به حاشیه رانده شده، به ویژه زنان و دالیت ها و همچنین بر تلاش های جمعی برای توانمندسازی شهروندان عادی برای مبارزه با سخنان نفرت انگیز و جرایم ناشی از نفرت از طریق راه های قانونی تاکید می کند.

حسنعلی ذکریایی

https://www.aljazeera.com/news/2024/5/7/how-a-collective-in-indias-karnataka-is-standing-up-to-hate-ahead-of-polls

کمپین علیه گفتار نفرت انگیز نخست وزیر هند علیه مسلمانان

کد خبر 19404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =