برخی زنان شاغل؛ محکوم به تنهایی و تجرد قطعی!

در جوامع مدرن امروز، بسیاری از زنان به دلیل ماهیت شغلشان در ایجاد روابط خصوصی با مسایلی روبرو هستند. برخی از مشاغل مستلزم مسافرت های کاری مکرر یا ساعات کاری طولانی هستند که به طور قابل توجهی زمان صرف شده برای قرار ملاقات و ایجاد روابط را کاهش می دهد. مشاغلی که احتمال تنها ماندن زنان را افزایش می دهد به شرح زیر است:

 زنان این مشاغل محکوم به تنهایی هستند: شغل مانع از ساختن عشق می شود!

در جوامع مدرن امروز، بسیاری از زنان به دلیل ماهیت شغلشان در ایجاد روابط خصوصی با مسایلی روبرو هستند. برخی از مشاغل مستلزم مسافرت های کاری مکرر یا ساعات کاری طولانی هستند که به طور قابل توجهی زمان صرف شده برای قرار ملاقات و ایجاد روابط را کاهش می دهد.

مشاغلی که احتمال تنها ماندن زنان را افزایش می دهد به شرح زیر است:

  • پیشخدمت ها: 77 درصد پیشخدمت های بالای 40 سال مجرد هستند. این کار اغلب با برنامه نامنظم و شیفت های شب همراه است که زمان کمی برای زندگی شخصی باقی می گذارد.
  • معلمان و مربیان: 71 درصد زنان در این حوزه نیز شریک دائمی ندارند. این شغل نیازمند صرف زمان و عاطفه قابل توجهی است که می تواند شرکای بالقوه را دفع کند.
  • کارمندان مراکز تماس: 67 درصد از کارمندان زن مراکز تماس مجرد هستند. استرس ناشی از تعامل مداوم با مشتریان و الزامات سختگیرانه کیفیت خدمات می تواند روابط شخصی را مختل کند.
  • راهنمایان گردشگری: 62 درصد راهنمایان تور نمی توانند روابط ثابتی برقرار کنند. سفرهای مکرر و برنامه کاری نامنظم، حفظ ارتباط مداوم با شریک را دشوار می کند.
  • مهمانداران هواپیما: 60 درصد مهمانداران زن بالای 40 سال ازدواج نکرده اند. پروازهای مداوم و تغییر منطقه زمانی ایجاد روابط را دشوار می کند.
  • کارکنان پست: 59 درصد زنانی که در اداره پست کار می کنند نیز در زندگی شخصی خود با مشکلاتی روبرو هستند. این کار اغلب شامل ساعات اولیه صبح و کار فیزیکی است که انرژی کمی برای قرار ملاقات باقی می گذارد.
  • پرستاران: همین درصد در بین پرستاران نیز مشاهده می شود که به دلیل برنامه های شیفتی و فرسودگی شغلی اغلب تنها می مانند.
  • تکنسین های ناخن: 57 درصد تکنسین های ناخن شریک دائمی ندارند. کار در سالن های زیبایی نیازمند ایستادن طولانی مدت و توجه به مشتریان است که زمان شخصی برای روابط را کاهش می دهد.

این آمار بیانگر این است که چگونه مشاغل می توانند به ویژه بر زندگی شخصی زنان بالای 40 سال تأثیر بگذارند.

نکته: این آمار نمایانگر سبک زندگی برخی از زنان در جوامع مدرن است و بطور ویژه نشان می دهد در کشور روس زبان روند پدیده تجرد قطعی به عنوان یک رویداد جامعه شناختی چگونه از نوع و ماهیت شغل تاثیر می پذیرد. مفهوم تجرد قطعی پدیده ای است که پس از سنی معین زنان یا مردان امکان ازدواج شان غیرممکن می شود.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ایران-آلماتی قزاقستان

منبع:

https://pg21.ru/news/96134

کد خبر 19432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =