۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
سنت های منحصر به فرد در اندونزی

همانطوری که می دانید اندونزی کشور مجمع الجزایراست که دارای قومیت ها، قبایل و اعتقادات فراونی است. از غرب تا شرق، اندونزی دارای انواع سنت های منحصر به فرد ......

همانطوری که می دانید اندونزی کشور مجمع الجزایراست که دارای قومیت ها، قبایل و اعتقادات فراونی است.  از غرب تا شرق، اندونزی دارای انواع سنت های منحصر به فرد است که از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. این سنت‌ ها تا به امروز هم حفظ شده‌اند. تلاش شده به برخی از این سنت ها اشاره شود .

  1.  آیین تیوا کالیمانتان مرکزی

سنت های منحصر به فرد در اندونزی

 در کالیمانتان مرکزی سنت خاصی وجود دارد که برای مرده گان  انجام می شود. سنت و مراسم تیوا  توسط قبیله دایاک انجام شده که استخوان های مردگان را به خانه ای به نام ساندونگ تحویل می دهند. این آیین با هدف صاف کردن سفر روح به Lewu Tatau یا بهشت ​​است. علاوه بر این، هدف از این آیین منحصر به فرد، رهایی از بدشانسی برای خانواده ها ست.

  1.   Tabuik غرب سوماترا

سنت های منحصر به فرد در اندونزی

تبوک در زبان عربی به معنای کشتی یا رژه است. این سنت توسط مردم در ساحل غربی، سوماترای غربی انجام می شود که برای نسل ها برگزار می شود.  مراسم تبوک هر روز عاشورا که مصادف با دهم محرم است برگزار می شود. این مراسم سنتی نماد و شکلی از ابراز تاسف عمیق و احترام مسلمانان پریامان برای نوه حضرت محمد (ص) است.

  1.  دوگدران سمارنگ

سنت های منحصر به فرد در اندونزی

در آستانه ماه روزه داری، شهر سمارنگ مملو از حوادث غم انگیز می شود. این سنت که از دیرباز وجود داشته، نشانه فرارسیدن ماه رمضان است. یکی از شاخصه های این مراسم شراب واراک نندوک است. این واراک گندوک یک ستاره خیالی با بدن بز، سر اژدها و فلس های طلایی است.

 

  1.  Ma'nene – توراجا، سولاوسی جنوبی

سنت های منحصر به فرد در اندونزی

ساکنان توراجا ریجنسی مراسم منحصر به فردی به نام Ma'nene دارند. مراسمی که گردشگران را برای بازدید از تانا توراجا جذب می کند. بیرون آوردن اجساد از قبرهاست. مردم این منطقه لباس های مختلفی را به تن اجساد می کنند. این اجساد در لباس ها پیچیده شده ،و مردان باکت وشلوار و زنان با لباس های رنگارنگ پوشانده می شوند. این آیین منحصربه‌فرد که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، به معنای اهمیت حفظ روابط با اعضای خانواده، حتی با اعضای خانواده‌ای است که  فوت شده اند.

  1.  Mekare-kare – بالی

سنت های منحصر به فرد در اندونزی

 در جزیره بالی سنت منحصر به فرد وجود دارد که توسط مردان روستای Tenganan Pegringsingan به عنوان پیشکش به لرد ایندرا انجام می شود. در این سنت، مردان روستا با استفاده از برگ‌ های پاندان خاردار به عنوان سلاح و سپر خیزران برای دفع حملات دشمن، نمایش جنگی را اجرا می‌کنند. پس از انجام این مراسم، همه شرکت کنندگان در Mekare-kare با هم می نشینند و در حین درمان زخم های خود غذا می خورند.

  1. Grebeg Syawal – یوگیاکارتا

سنت های منحصر به فرد در اندونزی

منطقه ویژه یوگیاکارتا در حال حاضر به دلیل حفظ فرهنگ اجدادی مشهور است، Grebeg Syawal یکی از آنهاست. گربیگ سیاوال که درماه اول شوال برگزار می‌شود، نوعی شکرگزاری از جانب سلطان برای حضور عید فطر پس از یک ماه روزه‌داری است. این جشن با رژه رفتن مردان  Gunungan Kakung و Gunungan Putri که از سبزیجات و سایر محصولات را حمل می کنند،برگزارمی شود. این کوه نماد صدقه سلطان به مردمانش است. این رویداد کاملاً منحصربه فرد است و حس با هم بودن را ایجاد می‌کند زیرا مردم اجازه دارند برسر Gunungan بجنگند که اعتقاد بر این است که برکات و سعادت را برای کسانی که آن را دریافت می‌کنند، به ارمغان می‌آورد.

منابع:

سایت خبری کمپاس

سایت خبری دتیک نیوز

سایت گردشگری اندونزی

سایت خبری آنتارا

کد خبر 19524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =