زنان قزاقی عهده‌دار نیمی از فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی این کشور هستند!

به گزارش خبرنگار 24kz در حدود 50 درصد از فعالیتهای جاری کشور قزاقستان توسط زنان اداره می‌شود.

در طول 10 سال گذشته، کارآفرینان بیشتری در قزاقستان وجود داشته‌اند که سهم آنها 10.5 درصد افزایش یافته‌است و پروژه‌های متعددی در کشور برای حمایت از آنها در حال اجراست. به عنوان مثال، سازمان "UMAI" به زنان کمک می‌کند مهارت‌های تجاری کسب کنند. این مجمع، انجمن جمهوری خواهان را که امروز در پایتخت برگزار شد، سازماندهی و 300 تن از بانوان را از نقاط مختلف این کشور گرد هم می آورد. شرکت‌کنندگان به عنوان کارآفرینان مشتاق و همچنین کارشناسان در زمینه تجارت، امنیت مالیاتی و رسانه مشارکت می نمایند. آنها در مورد مسائل برابری جنسیتی و توسعه تجارت خود بحث می کنند. در همین زمان نمایشگاه «made by mom» نیز برگزار می گردد.

ژامیلیا آرنازارووا، بنیانگذار جامعه "UMAI" تاکید کرد: ما یک بنیاد عمومی هستیم که در 14 می، چهارمین انجمن زنان قزاقستان را برگزار کردیم. نام این انجمن «made by mom» است. با برگزاری این نمایشگاه زنان تولیدکننده قزاقستان از سراسر کشور آمده‌اند تا محصولات خود را به نمایش بگذارند.

مدینه ساکن، کارآفرین برتر گفت: برای نخستین بار سال گذشته در انجمن UMAI شرکت کردم و در حال حاضر کسب ‌وکار کوچک خودم را دارم. لباس قومی می‌دوزم و با دستانم تزیینات مختلفی درست می‌کنم. با کمک این انجمن، من کسب‌وکار خود را افتتاح کردم.

گفتنی است تقریبا نیمی از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در قزاقستان توسط زنان اداره می‌شوند و سهم قابل توجهی از کارآفرینان فردی (59 درصد) را تشکیل می‌دهند. مشارکت زنان در بخشهای حقوقی 29 درصد و در فعالیتهای توسعه کشاورزی – 27 درصد است. اگرچه این داده‌ها نشان دهنده مشارکت چشمگیر زنان در حوزه کارآفرینی کشور است، اما می‌توان فرض کرد که زنان در کسب‌وکارهای کوچک در اکثریت و در مشاغل متوسط ​​که نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد کمتر حضور دارند.

کد خبر 19571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =