حمایت قزاقستان از استقلال، امنیت و بازگشت فلسطین به مرزهای 1967

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، مورات نورتلئو، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان، در جریان گفتگو با همتای ترکمن خود، رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان از وخیم‌تر شدن اوضاع در فلسطین سخن گفت.

وزیر امور خارجه قزاقستان گفت: همه می‌دانند که مسئله فلسطین در حال حاضر حادتر شده‌است. اخیراً نروژ، اسپانیا و ایرلند حاکمیت فلسطین را به رسمیت شناختند. قزاقستان نیز به طور کامل از چنین اقدامی استقبال می‌کند.

مورات نورتلئو یادآور شد که قزاقستان در سال 1992 فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.

این موضع که این مشکل کلیدی بین المللی باید از راه سیاسی و دیپلماتیک و مطابق با قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل حل شود، همیشه برای ما صادق و قزاقستان از آن حمایت می کند. امسال آستانه و رام الله روابط دیپلماتیک برقرار کردند و سفیران خود را نیز منصوب کردند.

وزیر امور خارجه قزاقستان ادامه داد: با این موضع، قزاقستان از استقلال، امنیت و بازگشت فلسطین به مرزهای 1967 حمایت می‌کند.

پیشتر گزارش شده بود که ترکیه پس از تصمیم نروژ، اسپانیا و ایرلند مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت کشور فلسطین، از کشورهای بیشتری خواسته فلسطین را به رسمیت بشناسند.

گفتنی است در جریان حمله ی اسرائیل به فلسطین، قزاقستان بیش از 1 میلیون دلار کمک بشردوستانه به نوار غزه اهدا کرد.

منبع:

https://en.inform.kz/news/kazakhstan-supports-palestines-independence-security-and-return-to-1967-borders-foreign-ministry-c3bbaf/

کد خبر 19688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =