تحصیل رایگان در کالج‌های قزاقستان تا سال 2025

به گزارش خبرگزاری BaigeNews.kz ، در شرایط کنونی 80 درصد دانشجویان قزاقستان به صورت رایگان در کالج‌ها تحصیل می‌کنند. با این حال وزارت آموزش و پرورش این کشور وعده داده است که تا سال 2025 این رقم به 100 درصد افزایش یابد.

نسیمژان اوسپانوا، رئیس کمیته حمایت از حقوق کودکان وزارت آموزش و پرورش جمهوری قزاقستان گفت :در مجموع 6.8 میلیون کودک در این جمهوری وجود دارد.

به گفته وی، مدل جدید آموزش و پرورش پیش دبستانی که در سال 2022 معرفی شد، نتایج مثبتی را نشان می‌دهد.

سازماندهی فرآیند آموزشی از طریق بازی و انواع مختلف فعالیت ها، شرایط بهینه را برای رشد جسمانی، فکری و فردی کودکان ایجاد می‌کند، افزون بر این، در زمینه آموزش پیش دبستانی، برنامه‌ای مناسب برای تربیت معلمان و والدین ایجاد می‌شود. آموزش کودکان از سنین پایین شروع شده است. محتوای این برنامه ها با در نظر گرفتن سنت های فرهنگی و ارزش های ملی ایجاد شده است.

در جمهوری قزاقستان، 3.8 میلیون کودک در هفت هزار مدرسه تحصیل می‌کنند. عمده ترین مشکلات این دانش آموزان کمبود فضاهای آموزشی و مدارس سه شیفته است. برای رفع این مشکلات طرح ملی مدارس آسایش در دست اجراست. پس از اجرای کامل آن، تمامی مشکلات فوق راه حل خود را پیدا خواهند کرد.

فعالیت های اصلی این وزارت دسترسی به آموزش حرفه ای برای جوانان است.

رئیس کمیته افزود: امروزه 80 درصد از دانشجویان به صورت رایگان در کالج ها تحصیل می کنند، تا سال 2025، 100 درصد در همکاری با کسب و کار، از اشکال مختلف تعامل استفاده خواهند نمود.

پیش از این، ناسیمژان اوسپانوا، رئیس کمیته حمایت از حقوق کودکان وزارت آموزش و پرورش جمهوری قزاقستان، در مورد چگونگی تحقق حق کودکان برای زندگی و بزرگ شدن در یک خانواده صحبت کرد .

گفتنی است در 15 آوریل سال جاری، قانونی در خصوص تضمین حقوق زنان و ایمنی کودکان، از جمله اقداماتی برای حمایت از کودکان و جلوگیری از خشونت آنان  تصویب شده بود.

منبع:

https://baigenews.kz/k-2025-godu-obrazovanie-v-kolledzhah-stanet-besplatnym_177359/

کد خبر 19716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =