مدعی آزادی بیان صدای مقامات معترضان به اسرائیل را خفه می کند

معاون رئیس پارلمان آلمان به دلیل توئیتی که حمله اخیر اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در دمشق را تحریک آمیز خوانده بود مورد انتقاد قرار گرفته و با درخواست‌ها برای کناره گیری مواجه شده است.

در جریان حمله هوایی ایران به اسرائیل آیدان اوزوغوز، معاون پارلمان آلمان از حمله هوایی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق انتقاد کرد. پس از انتقادهای گسترده باوجود اینکه او توییت خود را حذف کرد، اما واکنش های منفی به این توئیت همچنان ادامه دارد. نشریه «بیلد» ابتدا در این باره گزارش داد.

مدعی آزادی بیان صدای مقامات معترضان به اسرائیل را خفه می کنداوزوغوز در پستی که به دنبال بالا گرفتن انتقادات آن را از سرویس آنلاین X، حذف کرد، یکشنبه بدنبال عملیات «وعده صادق» ایران نوشت که نگران همه مردم در اوکراین، اسرائیل و غزه است. او پرسید: «چرا این وضعیت باید تحریک شود؟ وی حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را عامل به خطر انداختن خاورمیانه توصیف کرد.

اوزوغوز بعد از بپا شدن جنجال سیاسی این پست را حذف کرد و گفت توییت او باعث بحث و جدل در فضای مجازی شده و به همین دلیل پست خود را حذف کرده است.چندین شخصیت سیاسی و جامعه مدنی به این پیام ها پرداختند و موقعیت ارشد اوزوغوز - را به عنوان معاون رئیس پارلمان کشور به سخره گرفتند.ماتیاس هاوئر (CDU)، نماینده بوندستاگ که مستقیماً در اسن انتخاب شده است، اظهارات آیدان اوزوغوز در شبکه ایکس را که پس از حمله ایران به اسرائیل بیان کرد، برای معاون رئیس پارلمان آلمان «نادرست و کثیف» نامید.

وی تاکید کرد، آیدان اوزوغوز به جای محکوم کردن این حمله این تصور را ایجاد می کند که ایران چاره ای جز حمله گسترده به اسرائیل از این طریق نداشته است. با انجام این کار، وارونگی مجرم-قربانی را در خالص ترین شکل خود انجام می دهد و همچنین در خدمت روایت قدیمی یهودی ستیز قرار می گیرد که بر اساس آن خود یهودیان در نفرت از یهودیان مقصر هستند. از معاون رئیس‌جمهور بوندستاگ آلمان می خواهیم که چنین خروج غیرقابل قبولی از ریل را حتی در ساعت 12:14 شب، به خصوص در زمانی که بسیاری از یهودیان در آلمان دیگر نمی توانند احساس امنیت کنند، انجام ندهد.

استفان لیبیگ، استاد دانشگاه آزاد برلین، اوزوغوز را یک «ضد یهود» نامید که یهودیان را از طریق اعمال خود، مجازات می کند. این استاد دانشگاه مدعی شد که بیانیه «یهودیان خود مقصر هستند» شایسته یک نماینده نهاد قانون اساسی نیست. از او خواست از سمت خود استعفا دهد.فولکر بک، یک سیاستمدار برجسته سابق و از نمایندگان ارشد حزب چپگرای سبز، رهبر انجمن همجنس‌بازان و همجنس‌گرایان آلمانی بود و اکنون رهبر جامعه آلمان و اسرائیل است، به طعنه‌های نیش دار نوشت: اسرائیل امشب مورد حمله ایران قرار گرفت. شما گفتید که اسرائیل تحریک می کند؟ آیا برادران شما حساب شما را هک کردند؟

هیچ کس نباید در مورد رنج غزه صحبت کند

اما این تنها مشکل معاون رئیس پارلمان آلمان نیست. در آلمان، ممنوعیت ها به مراتب شدیدتر است. بسیاری از مردم در جوامع مهاجر این کشور و از جمله اعراب می گویند این محدودیت ها نه تنها نقض آزادی بیان، بلکه اقدامی تبعیض آمیز است. دولت آلمان به بهانه نگرانی های امنیتی، محدودیت های سختگیرانه ای را علیه تظاهرات ها در حمایت از فلسطین اعمال کرده و حتی به طور کلی آنها را منع کرد. بسیاری از مردم در جوامع مهاجر این کشور و از جمله اعراب می گویند این محدودیت ها نه تنها نقض آزادی بیان، بلکه اقدامی تبعیض آمیز است. مخصوصا فلسطینیان در آلمان که خانواده هایشان در غزه زندگی می کنند بیشتر در عذاب هستند. آنها نمی توانند در مورد خانواده خود صحبت کنند یا در مورد حوادث نوار غزه موضع بگیرند .

شورای مرکزی یهودیان در آلمان با ادعای یهودستیزی با برگزاری کنفرانسی مخالفت کرد که قرار بود در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برلین برگزار شود. انتقادها باعث شده است تا پارلمان ایالت برلین موضوع محدود کردن کنفرانس و یا حتی لغو آن را بررسی کند. در همین رابطه وزارت کشور آلمان اعلام کرد بر اساس تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد برای جلوگیری از جرایمی که باعث نفرت‌پراکنی علیه اسرائیل و یهودیان می‌شود اقدام خواهد کرد.

منبع : Welt - breitbart ruhrbarone islamiq

کد خبر 19783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =