سخنرانی عذرا شمسوویچ رئیس انجمن زنان نووی پازار "En-Nisa"

عذرا شمسوویچ، رئیس انجمن زنان نووی پازار "En-Nisa" در کنفرانس جهانی "ایمنی حق من است - زن برای فلسطین" شرکت کرد. در کنفرانس دوحه که در 11 می 2024 برگزار شد، حدود 300 شرکت کننده از 58 کشور جهان گرد هم آمدند. این کنفرانس با حمایت ائتلاف جهانی قدس و فلسطین و لولوه الخاطر وزیر امور خارجه قطر برگزار شد.

شمسوویچ در جریان سخنرانی خود بر تعهد و حمایت خود از مردم فلسطین از سنجاک تاکید کرد و تمامی اقدامات، پروژه ها و عملکردهای محقق شده را که هدف آنها منطبق با اهداف کنفرانس "امنیت حق من است" در دوحه را، یادآور شد. در این همایش فیلم «هنوز زنده» محصول انجمن زنان «النساء» نیز به نمایش درآمد.

خانم شمسوویچ در گفتگویی با شبکه تلویزیونی نووی پازار گفت: اول از همه، مردم سخاوتمند سنجاک معرفی شدند که به شدت تعهد خود را به غزه با تمایل به توقف فوری نسل کشی ابراز می کنند. من اعلام کردم که فعالیت ما نیز به سمت آن هدف اولویت دار، یعنی توقف قتل عام برادران و خواهرانمان است. توضیح دادم که ما می خواهیم پیامی قوی از طریق رویدادها و اجراهای مختلف فرهنگی ارسال کنیم تا هر چه بیشتر افرادی که ممکن است این تجاوز را محکوم کنند و در کنار مردم فلسطین باشند،. صرفنظر از اینکه به چه دین یا ملتی تعلق دارند.

این کنفرانس زنانی را از حوزه های مختلف گرد هم آورد که راهبرد و شیوه عملی روشنی برای کمک به فلسطین با تاکید بر کمک به زنان و کودکان فلسطینی دارند. کمک به حمایت از زنان و کودکان فلسطینی در غزه، ایجاد نتایج و پروژه هایی که به فشار برای توقف نسل کشی علیه زنان و کودکان در فلسطین کمک می کند، ارائه کمک های بشردوستانه و حمایت از زنان و کودکان غزه، اتخاذ مجموعه ای از اقدامات قانونی با تأثیر پایدار برای حمایت از حقوق زنان و کودکان فلسطینی، افشای تمامی موارد نقض حقوق زنان و کودکان در غزه، از جمله اهداف است.

در این همایش بسیاری از شخصیت های برجسته از جمله دکتر. نورا الحنزاب، رئیس ائتلاف زنان قطر برای قدس و فلسطین، رباب عثمانلی اوغلو، نماینده ائتلاف جهانی زنان برای قدس و فلسطین، لورن بوث، روزنامه نگار و نویسنده بریتانیایی، دکتر. لوئیجی دانیله، مدرس دانشکده حقوق دانشگاه ناتینگهام، لارا البورنو، وکیل و فعال فلسطینی-آمریکایی، و وائل الدهدوح (ابوحمزه)، روزنامه نگار و سردبیر الجزیره در غزه که بیش از نیمی  از اعضای خانواده او کشته شدند، دیما الخطیب، مدیر کل کانال الجزیره، جولیا تارپی، سازمان تأثیرگذار ایتالیایی "فلورانس برای غزه" و یومنا السید، خبرنگار انگلیسی الجزیره حضور داشتند.

1403/03/18

کد خبر 19823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =