اشتیاق مردم اندونزی به کتاب های ژاپنی

صنعت کتاب دراندونزی در سال‌ های اخیر رشد فاحشی داشته است که این امرمتاثراز فرهنگ‌ های مختلف و افزایش نرخ سواد بوده است.دراین گزارش کوتاه نقش غالب ژاپن در بازار کتاب اندونزی بررسی شده و به تأثیرات سهم بازار و کتاب‌ های مورد علاقه خوانندگان اندونزیایی پرداخته است .

 نشر و ترجمه کتاب های ژاپنی در اندونزی

ترجمه ادبیات ژاپنی به زبان اندونزیایی از زمان اشغال ژاپن در اندونزی آغاز شده است. در آن زمان، آثار ترجمه شده به زبان اندونزیایی صرفا حاوی تبلیغات جنگی بودند، که انتشار آنها تنها به منظور پروپاگاندا صورت می‌گرفت. امروزه کتاب‌ های ژاپنی، به ویژه مانگا۱ که نوعی از کتاب ‌های تصویری و کمیک‌ های است در قالب تصاویر و متون داستانی به صورت سریالی منتشر شده و سهم قابل توجهی از بازار اندونزی را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس گزارش‌ های اخیر، سهم ژاپن در بازار کتاب اندونزی چشمگیر بوده و عناوین ژاپنی بخش بزرگی از کتاب ‌های ترجمه شده و فروخته شده را تشکیل می‌ دهند. محبوبیت سری‌ های مانگا و رمان ‌های ژاپنی در بین خوانندگان اندونزیایی گواهی بر این تأثیر است.

سهم بازار ژاپن از بازار کتاب اندونزی

بر اساس داده های اطلاعاتی ، سهم ژاپن در بازار کتاب اندونزی چشمگیر است و عناوین ژاپنی بخش بزرگی از کتاب‌ های ترجمه شده و فروخته شده را تشکیل می‌دهند. به طور خاص، کتاب‌های ژاپنی در بازار اندونزی ٪15درصد از کل بازار را تشکیل می‌دهند.

پنج کتاب برتر ژاپنی در بازار اندونزی

ناروتو۱ نوشته ماساشی کیشیموتو۲: این سری مانگا به دلیل داستان ماجراجویانه و شخصیت ‌های قابل‌ارتباط در اندونزی دنبال‌کنندگان زیادی دارد.

وان پیس۳ نوشته اییچیرو اودا۴: این اثر به دلیل ماجراهای هیجان‌انگیز و داستان منحصر به ‌فرد همچنان جز کتاب های پرفروش است.

حمله به تایتان۵ نوشته هاجیمه ایسایاما۶: این مانگا به دلیل روایت شدید و مهیج خود به یکی از محبوب‌ترین‌ کتاب ها درمیان خوانندگان اندونزیایی تبدیل شده است.

کافکا در ساحل۷ نوشته هاروکی موراکامی۸: رمانی که با تم ‌های فلسفی عمیق و داستان جذاب خود خوانندگان را مجذوب خود می‌کند.

حکایت گنجی۹ نوشته موراساکی شیکیبو۱۰: یک اثر کلاسیک از ادبیات ژاپنی که به دلیل اهمیت تاریخی و داستان ‌سرایی غنی همچنان خوانندگان اندونزیایی را جذب می‌کند.

جمع بندی:

تأثیر ژاپن بر بازار کتاب اندونزی عمیق و چندوجهی است. محبوبیت ادبیات و مانگای ژاپنی در بین خوانندگان اندونزیایی به احتمال زیاد رشد بیشتری خواهد داشت که آن هم  بدلیل کیفیت بالای چاپ و استفاده از رنگ های جذاب درانتشارکتاب است. ذائقه رنگ شناسی برای سنین مختلف و هدف گذاری  برای ناشرین ژاپنی مورد توجه است چرا که  این روند نشان‌ دهنده تبادل فرهنگی عمیق‌ بین ژاپن و اندونزی است.


 

منابع:

PASARIBU, R.E. The Dynamics of Japanese Literature Translation in Indonesia :Focused on Publishers, Translators, and Readers. The Journal of Japanese-Language Literature Studies 2020, 11, 73-99, doi:https://doi.org/10.22628/bcjjl.2020.11.1.73.

kompas.id. The Hegemony of the Japanese Comic Industry, from Netflix to Used Book Stalls. 2023,

https://www.kompas.id/baca/english/2023/2012/2020/en-geliat-industri-komik-dari-netflix-hingga-kios-buku-bekas.

World Population Review. (2024). Books Published per Year by Country. Retrieved from World Population Review.

Mordor Intelligence. (2024). Retail in Indonesia Market - Size, Trends & Industry Report. Retrieved from Mordor Intelligence.

Statista. (2024). Market Share and Trends in the Indonesian Book Industry. Retrieved from Statista.

۲ Masashi Kishimoto

۱ Naruto

۴ Eiichiro Oda

۳ One Piece

۶ Hajime Isayama

۵ Attack on Titan

۸ Haruki Murakami

۷ Kafka on the Shore

۱۰Murasaki Shikibu

۹ The Tale of Genji

کد خبر 19830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =