مسائل فرهنگی پیش رو آمریکا در انتخابات 2024

طبق نظرسنجی جدید توسط مرکز تحقیقاتی پیو از 8709 بزرگسال (از این تعداد، 7166 نفر رای دهنده) در 8 تا 14 آوریل 2024 مسائل فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است که به علت اختلاف نظر ها از آن به عنوان جنگ فرهنگی یاد می شود.

مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 در بحبوحه موضوعاتی همچون: مهاجرت، تنوع نژادی و قومی، تغییر خانواده آمریکایی، جرم و جنایت و مسائل مربوط به حاملگی و سقط جنین برگزار می شود.

مسائل فرهنگی پیش رو آمریکا در انتخابات 2024

اختلافات نظر ها در مورد نژاد و میراث برده داری

فقط 27 درصد از رای دهندگان که از ترامپ حمایت می کنند، می گویند میراث برده داری بر موقعیت سیاه پوستان در آمریکای امروز، بسیار تأثیر گذار می باشد و 73 درصد می گویند که تأثیر کمی دارد یا هیچ تأثیری ندارد.

نظرات طرفداران بایدن تقریباً در نقطه مقابل است. 79 درصد می گویند میراث برده داری همچنان بر موقعیت سیاه پوستان تأثیر می گذارد؛ در حالی که 20 درصد می گویند که تأثیر زیادی ندارد.

شکاف های گسترده در هویت جنسیتی و ازدواج همجنس گرایان

در حالی که آمریکایی ها نظرات پیچیده ای در مورد هویت جنسیتی و حقوق تراجنسیتی دارند، سهم فزاینده ای از رای دهندگان (65٪) می گویند که مرد یا زن بودن یک فرد بر اساس جنسیتی تعیین می شود که در بدو تولد به او اختصاص داده شده است. حدود یک سوم (34٪) می گویند که افراد می تواند مرد یا زن باشند، حتی اگر جنسیت آنها در بدو تولد متفاوت باشد.

  • تقریباً همه حامیان ترامپ (90 درصد) می گویند جنسیت در بدو تولد بر اساس جنسیت تعیین می شود. در مقابل، حامیان بایدن اختلاف نظر بیشتری دارند. حدود شش نفر از هر ده نفر (59%) می گویند که جنسیت می تواند با جنسیت در بدو تولد متفاوت باشد.
  • نزدیک به یک دهه پس از قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان توسط دادگاه عالی، طرفداران بایدن و حامیان ترامپ دیدگاه‌های کاملاً متفاوتی درباره تأثیر آن دارند. حامیان بایدن تقریباً پنج برابر (57٪) بیشتر از طرفداران ترامپ (11٪) می‏گویند قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان برای جامعه خوب است.

اکثر رای دهندگان ترامپ طرفدار «تلاش ملی برای اخراج» همه کسانی که به طور غیرقانونی در ایالات متحده حضور دارند، می باشند

در سال‌های اخیر مخالفت‌ها با اجازه دادن به مهاجران غیرقانونی برای اقامت قانونی در آمریکا در صورت داشتن شرایط خاص افزایش یافته است که عمدتاً توسط رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه و احزاب متمایل به آنان انجام شده است.

تقریباً دو سوم حامیان ترامپ (63 درصد) از تلاش ملی برای اخراج همه کسانی که به طور غیرقانونی در کشور هستند حمایت می‏کنند. این در حالی است که این آمار در حامیان بایدن فقط 11 درصد می باشد.

دیدگاه ها در مورد سیستم عدالت کیفری

حامیان ترامپ (81 درصد) تقریباً دو برابر طرفداران بایدن (40 درصد) می گویند که سیستم عدالت کیفری به اندازه کافی برای جنایتکاران سختگیر نیست.

خانواده آمریکایی در حال تغییر 

ساختار خانواده آمریکایی نسبت به 40 یا 50 سال پیش تفاوت های بسیار داشته است. طرفداران بایدن و حامیان ترامپ به این تغییرات بسیار متفاوت نگاه می کنند: 

  • حامیان ترامپ تقریباً سه برابر نسبت به طرفداران بایدن معتقدند که اگر مردم ازدواج و خانواده را در اولویت قرار دهند، جامعه بهتری خواهیم داشت. (59 درصد در مقابل 19 درصد)
  • حامیان ترامپ دیدگاه منفی نسبت به کاهش نرخ زاد و ولد در کشور دارند. 47 درصد آنان می گویند که داشتن فرزندان کمتر چیز بدی است، در حالی که این رقم در حامیان بایدن 23 درصد می باشد.

سقط جنین و در دسترس بودن داروهای ضد بارداری

88 درصد از حامیان بایدن می گویند سقط جنین باید در همه یا بیشتر موارد قانونی باشد. این رقم در طرفداران ترامپ 38 درصد می باشد.

اکثر طرفداران هر دو نامزد  به طور قاطع از گسترده قرص های ضد بارداری و وسایل پیشگیری از بارداری در جامعه حمایت می‏کنند.

حمایت گسترده در میان رای دهندگان برای بحث در مورد موفقیت ها، نواقص و اشتباهات آمریکا

این نظرسنجی نشان می‌دهد در حالی که حامیان بایدن و ترامپ در مورد بسیاری از مسائل فرهنگی نگرش‌های عمیقا متفاوتی دارند، اما عمدتاً از بحث درباره موفقیت‌های تاریخی آمریکا و همچنین نقص‌های آن حمایت می‌کنند.

  • سهم تقریباً یکسانی از طرفداران بایدن (74 درصد) و حامیان ترامپ (71 درصد) می گویند که بحث های عمومی درباره موفقیت ها و نقاط قوت تاریخی کشور بسیار مهم است.
  • 78 درصد از حامیان بایدن و 60 درصد از حامیان ترامپ می گویند، بسیار مهم است که در مورد شکست ها و نقص های کشور بحث های عمومی صورت گیرد.

نگرش رأی دهندگان در مورد بحث های بازتر با موضوع سلامت روان

بیش از هشت نفر از هر ده رای دهنده (87 درصد) می گویند افرادی که آشکارا درباره سلامت و رفاه روانی بحث می کنند برای جامعه مفید می باشند. این آمار شامل اکثریت بزرگی از طرفداران بایدن (94٪) و حامیان ترامپ (79٪) می باشد.

شک و تردیدهای گسترده ای در مورد افزایش استفاده از هوش مصنوعی (AI) در زندگی روزمره

بیش از نیمی از رای دهندگان (55٪) می گویند که این موضوع برای جامعه مناسب نیست. در حالی که 21٪ آن را چیز خوب می‏دانند و 24٪ آن را نه خوب و نه بد می پندارند. در این دیدگاه ها تفاوت های اندکی بین حامیان ترامپ (59 درصد) و طرفداران بایدن (51 درصد) وجود دارد که هر دو هوش مصنوعی را برای جامعه مناسب نمی دانند.

منبع: www.pewresearch.org/politics/2024/06/06/cultural-issues-and-the-2024-election

کد خبر 19867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =