۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
به مناسبت 18 می روز جهانی موزه

امسال روز جهانی موزه در آلمان روز یکشنبه 19 مه 2024 و با شعار «کشف موزه ها با شادی» با هدف جلب توجه مردم به موزه‌های آلمان و سراسر جهان و دعوت از بازدیدکنندگان برای کشف تنوع موزه‌ها برگزار شد.

به مناسبت 18 می روز جهانی موزه

شعار امسال روز موزه  در آلمان «کشف موزه ها با شادی» بود. «مانوئلا شوسیگ»، رئیس شورای فدرال، روز موزه امسال را در قلعه Stavenhagen افتتاح کرد و گفت «موزه‌ها بخش مهمی از هنر و فرهنگ در کشور ما هستند. موزه ها مؤسسات مهمی هستند که تاریخ و داستان ها را منتقل می کنند و مکانهایی برای یادگیری و یادآوری، شادی و بحث در مورد مسائل اجتماعی هستند. به عنوان رئیس شورای فدرال، بسیار خوشحالم که حمایت روز جهانی موزه را به عهده گرفتم. من بسیار خوشحالم که روز جهانی موزه را در رویترتاد استونهاگ جشن می گیریم. با این کار، ما می خواهیم تعهد بزرگ به موزه های محلی کشورمان و کار بسیاری از کارکنان تمام وقت و داوطلبانه آنها را ارج نهیم.»
در حالی که آلمان نزدیک به 7000 موزه دارد، طبق گزارش Theme Index Report 2022، هیچ کدام از آنها در بین برترین موزه‌های جهان قرار نگرفته‌اند. در مقابل، لندن به عنوان یک قطب واقعی موزه شناخته می‌شود. سه مورد از هشت موزه محبوب جهان در پایتخت انگلستان قرار دارند: موزه تاریخ طبیعی، موزه بریتانیا و تیت مدرن. با این حال، قدرتمندترین آهن ربای بازدیدکنندگان بدون شک موزه لوور در پاریس است. این موزه هنری در سال 2022 حدود هشت میلیون بازدیدکننده را جذب کرد که این تعداد 173 درصد بیشتر از سال قبل است، اما هنوز 19.5 درصد کمتر از آخرین سال قبل از کرونا است. روز جهانی موزه امسال برای چهل و هفتمین بار برگزار شد. این روز در جهان 18 ماه می ارج نهاده می­شود و در آلمان هرساله در یکشنبه نزدیک به آن تاریخ جشن گرفته می‌شود.

منبع : Bundesrat

کد خبر 19881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =