افتتاح کتابخانه‌های خیابانی در قزاقستان

با افتتاح کتابخانه‌های خیابانی ، مرحله جدیدی در ترویج کتابخوانی در شهر چیمکنت قزاقستان آغاز شده است.

این طرح ابتکاری و خلاقانه در مناطق مختلف شهر و با هدف تبادل کتاب بین ساکنان مناطق محلی اجرایی شده‌است. هدف اصلی این پروژه، دادن جانی دوباره به کتاب‌های از قبل خوانده شده و سازماندهی یک رویداد تبادلی میان خوانندگان است. پروژه‌های مشابه در حال حاضر با موفقیت در بسیاری از کشورهای جهان در حال انجام است و اکنون ساکنان چیمکنت می‌توانند از این ابتکار لذت ببرند.

به لطف کتابخانه‌های خیابانی، فرصت ترویج و توسعه خواندن و جذب ساکنان به کتاب افزایش می‌یابد. گوشه های ایجاد شده در مناطق مختلف و به ویژه تقاطع چهارراهها به ساکنان شهر کمک می‌کند تا به طور موثر از اوقات فراغت خود استفاده لازم را ببرند. با این پروژه، هر کس می‌تواند کتابی را که می‌خواند با دیگران به اشتراک بگذارد. افزون بر این، می‌توان در آنجا کتاب‌های جالبی برای خود پیدا کرد. نوریلا ژومانووا، مدیر سیستم کتابخانه عمومی متمرکز  آبای، ​​گفت: این پروژه سطح مطالعه را بالا می‌برد و پیوندهای فرهنگی را میان مردم تقویت می‌کند. در حال حاضر کتابخانه های خیابانی در شش نقطه شهر فعالیت می‌کنند. شهروندان و گردشگران خارجی و داخلی می‌توانند در هر زمان از روز کتاب مورد نیاز خود را بردارند و کتاب دیگری را به جای آن بگذارند. در آینده، کارکنان کتابخانه قصد دارند تعداد کتابخانه های خیابانی را افزایش دهند و دسترسی خوانندگان به کتاب‌ها را افزایش دهند.

گفتنی است این طرح برای نخستین بار در کلان شهر چیمکنت افتتاح شده‌است و افراد زیادی برای کتابخوانی به به این گوشه ها مراجعه و از کتابهای موجود در آنجا استفاده می‌کنند.

منبع:

https://kazislam.kz/ru/v-shymkente-otkrylis-ulichnye-biblioteki/

کد خبر 19953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =