تاسیس شعبه سه دانشگاه کره جنوبی در قزاقستان

لازم به ذکر است که این دانشگاه فقط به دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی و فنی آموزش خواهند داد.

وزیر علوم و آموزش عالی قزاقستان، آقای سیاسات نوربک، در حاشیه مجمع قزاقستان-کره جنوبی که در 12 ژوئن 2024 در آستانه برگزار شد، اعلام کرد که شعبه سه دانشگاه کره جنوبی در حال برنامه ریزی برای افتتاح در قزاقستان هستند.

آقای نوربک خاطرنشان کرد که در پی سفر رئیس جمهور کره جنوبی به قزاقستان، چهار سند امضا شد. این اسناد شامل توافقنامه ای بین وزارتخانه های مربوط دو کشور برای تقویت همکاری در زمینه تحقیقات و علوم است.

تاسیس شعبه سه دانشگاه کره جنوبی در قزاقستان

او افزود:  "این توافقنامه شامل دوره های کارآموزی برای دانشمندان قزاق در دانشگاه ها، آزمایشگاه ها و مجتمع های علمی پیشرو کره جنوبی است. همچنین توافقنامه ای با دانشگاه ملی علم و فناوری سئول برای افتتاح مدرسه هوش مصنوعی و امنیت سایبری در دانشگاه کورت آتا در قزاقستان امضا شد. اولین برنامه هوش مصنوعی امسال راه اندازی خواهد شد."

علاوه بر این، توافقنامه ای با دانشگاه خصوصی Woosong برای افتتاح شعبه ای در شهر ترکستان امضا شد. گفته می شود که این دانشگاه یک دانشگاه فناوری اطلاعات خواهد بود.

آقای نوربک گفت: "توافقنامه ای با قوی ترین دانشگاه تحقیقاتی کره جنوبی، KAIST، برای افتتاح شعبه ای در قزاقستان امضا شد. در ماه اوت برای امضای توافقنامه جدیدی به کره جنوبی سفر خواهم کرد و محل آن را مشخص خواهیم کرد. در حال حاضر می توانم بگویم که این مکان یا در آلتای سیتی خواهد بود که امروز روسای جمهور در مورد آن صحبت کردند یا در محوطه دانشگاه قونایف که هنوز باید نهایی شود."

لازم به ذکر است که این دانشگاه فقط به دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی و فنی آموزش خواهند داد.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ایران-آلماتی قزاقستان

منبع:

https://www.zakon.kz/nauka/6437886-filialy-trekh-yuzhnokoreyskikh-universitetov--khotyat-otkryt-v-kazakhstane.html

کد خبر 19957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =