نیجریه در گروه ناامن ترین کشورهای جهان در حوزه زنان قرار دارد

براساس شاخص جهانی صلح و امنیت زنان در سال  2023-2024، نیجریه به عنوان شانزدهمین کشور ناامن برای زنان در جهان رتبه بندی شده است. افغانستان در صدر این فهرست قرار دارد و یمن و جمهوری آفریقای مرکزی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند و در مقابل، دانمارک امن ترین کشور برای زنان در سال 2023 است .

براساس شاخص جهانی صلح و امنیت زنان در سال  2023-2024، نیجریه به عنوان شانزدهمین کشور ناامن برای زنان در جهان رتبه بندی شده است.

افغانستان در صدر این فهرست قرار دارد و یمن و جمهوری آفریقای مرکزی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند و در مقابل، دانمارک امن ترین کشور برای زنان در سال 2023 است .

براساس این رتبه بندی، وضعیت ناامنی برای زنان در 177 کشور مورد بررسی قرار گرفته است و هیچ کشوری در شاخص WPS عملکرد کاملی را به خود اختصاص نداده است و نتایج ، نشان دهنده تفاوت های گسترده در کشورها، مناطق و شاخص ها است.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش، تمام ۲۰ کشور پایین، از جمله نیجریه، بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ درگیریهای مسلحانه را تجربه کرده اند و سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال ثبت شده برای مرگ های مرتبط با درگیری از زمان نسلکشی رواندا در سال ۱۹۹۴ است.

منابع:

https://tribuneonlineng.com/nigeria-ranks-16th-in-worlds-most-unsafe-countries-for-women/

کد خبر 19967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =