دیدگاه های یک شهروند صرب درباره ایران

روزنامه ریپوبلیکا صربستان در تاریخ ۳۰ خرداد در گزارشی داستان ازدواج و زندگی یک ایرانی و صرب را منتشرکرد. در این گزارش آمده است:یک ایرانی عاشق تانیا شد و به صربستان نقل مکان کرد: خانواده ها آنها را پذیرفتند و عشق آنها بر کلیشه ها غلبه کرد!

نظرات تانیا تاناکوویچ در باره ایران، زبان فارسی و فرهنگ ایرانی:

  • فارسی زبان شگفت انگیزی است، بسیار غنی و غنایی است.
  • ایرانیان مردمان شگفت انگیزی هستند و کشوری زیبا، فرهنگی متنوع، مملو از منابع طبیعی است که دنیا حتی از آنها اطلاعی ندارد و مردمی فوق العاده تحصیل کرده و بافرهنگ هستند
  • مجذوب غذاها و آداب و رسوم ایران شدم
  • خانم ها فوق العاده مورد احترام و مراقبت هستند

روزنامه ریپوبلیکا صربستان در تاریخ ۳۰ خرداد در گزارشی داستان ازدواج و زندگی یک ایرانی و صرب را منتشرکرد. در این گزارش آمده است:

یک ایرانی عاشق تانیا شد و به صربستان نقل مکان کرد: خانواده ها آنها را پذیرفتند و عشق آنها بر کلیشه ها غلبه کرد! زیباترین عشق ها آنهایی هستند که در برابر همه موانع، فاصله، زبان یا فرهنگ مقاومت کنند. معمولا زیباترین داستان ها شاید برای خیلی ها غیر واقعی به نظر برسد. نمونه تانیا تاناکوویچ کوداباشی و همسرش مهدی خدابخشی گواه واقعی وجود عشق و غلبه بر همه چالش هاست.برای رسیدن به یکدیگر باید هزاران کیلومتر مسافت طی کرد و این بیش از ده سال پیش بود.

تانیا می گوید: من و مهدی در سال ۲۰۱۳ در یک کمپ ورزشی در صربستان با هم آشنا شدیم و خیلی سریع رابطه مان را شروع کردیم. مسافت طولانی بود. او تعهدات ورزشی خود را داشت، دوران ورزشی موفقی در ایران داشت و من هم در صربستان وظایف شغلی و ورزشی خود را داشتم. هر وقت می رسیدیم همدیگر را می دیدیم، گاهی در نیمه راه یعنی ترکیه، اما همیشه آسان نبود، وقفه هایی وجود داشت، اما ما همیشه راهی برای رسیدن به یکدیگر پیدا می کردیم .

تانجا از ۱۷ سالگی و ده سال بعد به عنوان یک رقیب و مربی در تکواندو بوده است. علاوه بر این، او مدیر عملیات در یک شرکت فناوری اطلاعات است، زیرا فناوری اینترنت عشق دوم اوست. مهدی یکی از بهترین تکواندوکاران جهان بود و دوران حرفه ای موفقی در کشورش داشت، اما این موضوع مانع از ازدواج او در سال ۲۰۱۹ نشد و زندگی خود را به کلی تغییر داد و به صربستان رفت.او به خاطر همسر محبوبش تصمیم گرفت زیر پرچم صربستان بازی کند و به عضویت تیم ملی صربستان درآید. این ایرانی در مسابقات قهرمانی اروپا یک مدال طلا و یک نقره و همچنین اولین و تنها طلای قهرمانی مردان جهان را در سال ۲۰۲۲ به ارمغان آورد.

وقتی با هم آشنا شدند او یک دختر بود  امروز آنها دو پسر دارند.این همه چیز نیست، او و تانیا یک باشگاه تکواندو را با همکاری انجمن ورزشی رادنیچکی افتتاح کردند، که او به طور فعال برای آن رقابت می کند و مدال می گیرد و در آنجا مربی هم است. این جوان ایرانی تجربه استثنایی خود را به رقبای جوان تری منتقل می کند که می خواهند به نتیجه رشک برانگیزی دست یابند و کار این قهرمان کارکشته با نیروهای جوان صربستان بسیار ستودنی است.

تانیا می گوید در ابتدای رابطه، یک مانع زبانی وجود داشت، اما خیلی سریع از بین رفت، زیرا انگیزه درک هر چه بهتر یکدیگر را داشتیم. در حال حاضر بیشتر با زبان انگلیسی با هم ارتباط داریم، در عین حال که فارسی را می فهمم، اما باز هم در صحبت کردن با آن ابایی ندارم. اگرچه با گذشت زمان تغییر خواهد کرد. فارسی زبان شگفت انگیزی است، بسیار غنی و غنایی است و در مقایسه با زبان صربی چندان دشوار نیست. جالب است که فارسی و صربی تعداد بسیار زیادی کلمات یکسان یا مشابه دارند، بسیار بیشتر از آنچه شناخته شده است .

او می گوید که خانواده ها به خوبی یکدیگر را پذیرفتند و او شخصا مطمئن شد که کلیشه هایی که در مورد آن کشور وجود دارد پایه گذاری نشده  درست نیست و مردم آنجا بیش از همه مهمان نواز و اجتماعی هستند.تانیا اضافه می کند ما اغلب به ایران سفر می کنیم و هر بار با چیز جدیدی آشنا می شوم چون آن کشور آنقدر بزرگ و ثروتمند است که فکر می کنم هرگز به طور کامل با آن آشنا نخواهم شد. ایرانیان مردمان شگفت انگیزی هستند و کشوری زیبا، فرهنگی متنوع، مملو از منابع طبیعی است که دنیا حتی از آنها اطلاعی ندارد و مردمی فوق العاده تحصیل کرده و بافرهنگ هستند. هر بار که به آنجا سفر می کنم، دوباره خوشحال می شوم .

تانیا فاش می‌کند که وقتی صحبت از ایران می‌شود، به ویژه مجذوب غذاها و آداب و رسوم آنها شده است. فرهنگ نوشیدن چای که این مردم به طور سنتی آن را گرامی می دارند و همچنین تعطیلات زیاد و سفر.تانیا می گوید: دختران، خانم ها فوق العاده مورد احترام و مراقبت هستند، اما چیزی که من احتمالا هرگز به آن عادت نخواهم کرد، نحوه رانندگی آنهاست! جسارت زیادی لازم بود که به عنوان مسافر و به خصوص راننده در ماشین بنشینم. بعد از چند سال کم کم دارم عادت می کنم اما این شلوغی ها و نحوه رانندگی قطعا به راحتی قابل قبول نیست. تصورات اشتباه بزرگی وجود دارد که ایران غیرقابل دسترس است، اما من واقعا به همه توصیه می کنم که سفر کنند و خودشان ببینند که آن کشور چقدر زیبا و غنی است.

منبع: https://srecna.republika.rs/kultura/vesti/21897/srpkinja-i-iranac-tekovondo-sport-ljubav

1403/03/31

کد خبر 20017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =