افتتاح شعبه ای از دانشگاه روسیه در قزاقستان

موضوع افتتاح شعبه‌ای از دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو (MGIMO) در قزاقستان با حضور سیاست نوربک وزیر علوم و آموزش عالی قزاقستان و آرتم مالگین رئیس این دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار سیاست نوربک با تاکید بر جایگاه ویژه دانشگاه  MGIMO، بر اعتبار بالای آن در میان دیپلمات‌ها و کارکنان آژانس‌های خارجی تاکید کرد. MGIMO یکی از موسسات آموزشی پیشرو در زمینه روابط بین‌الملل و دیپلماسی است و فارغ‌التحصیلان آن در کشورهای مختلف جهان پست‌های کلیدی دارند.

این وزیر همچنین بر اهمیت همکاری بین موسسات آموزشی قزاقستان و MGIMO تاکید کرد. چنین همکاری‌هایی می تواند تبادل تجربه، ارتقای صلاحیت کادر آموزشی و بهبود کیفیت آموزش در زمینه روابط بین الملل را تسهیل کند. از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار امکان افتتاح شعبه MGIMO در قزاقستان بود.

آرتم مالگین نیز به نوبه خود با قدردانی از این دیدار بر آمادگی این موسسه برای گسترش همکاری با دانشگاه‌های قزاقستان اشاره کرد. او برنامه‌های متعددی از جمله «انفورماتیک بازرگانی»، «دو زبان خارجی»، «صنعت گردشگری و هتلداری»، «مدیریت صنایع خلاق» و غیره را ارائه و تاکید کرد: تعامل بین کشورها در حوزه آموزشی به تقویت روابط بین المللی و توسعه تبادل فرهنگی کمک می‌کند.

گفتنی است مؤسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو (MGIMO ) یکی از دانشگاه‌های پیشرو روسیه در سطح جهان است  که متخصصان را در 18 زمینه آموزش می‌دهد و حدود ده هزار دانشجو از روسیه، کشورهای CIS و کشورهای خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. همچنین این دانشگاه در سال 2010 به عنوان دانشگاهی که بیشترین تعداد زبان خارجی رسمی (53 زبان خارجی) را تدریس می کند، رسماً در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

منبع:

https://baigenews.kz/filial-rossiyskogo-mgimo-planiruyut-otkryt-v-kazahstane_179007/

کد خبر 20076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =