وقوع 213 مورد اسلام‌هراسی طی سه ماهه اول سال 2024 در آلمان

نتایج یک استعلام و نظرسنجی حاکی از آن است که طی سه ماهه اول سال جاری میلادی 213 جرم اسلام‌هراسی علیه مسلمانان و مساجد در آلمان ثبت شده است.

طبق پاسخ دولت آلمان به یک استعلام، در سه ماهه اول سال جاری 213 جرم اسلام‌هراسی علیه مسلمانان و مساجد در سراسر کشور ثبت شده است. در این میان، 15 نفر به طور جزئی و یک نفر به شدت مجروح شدند. تاکنون 117 مظنون در رابطه با این جرایم شناسایی شده‌اند. دو نفر دستگیر شده‌اند، اما هیچ‌کدام حکم بازداشت دریافت نکرده‌اند. جرایم ثبت شده شامل آزار و اذیت، توهین، تحریک به خشونت، تخریب اموال و استفاده از نمادهای سازمان‌های غیرقانونی بود. اکثریت این جرایم به گروه "افراط گرایان راست" نسبت داده می‌شود. علاوه بر این، 12 حمله به مساجد نیز صورت گرفته است. "اهداف حمله به اماکن مذهبی و مساجد" فقط شامل ساختمان‌های مساجد است و اماکن عبادت، انجمن‌های مسجدی یا سایر مراکز اسلامی را شامل نمی‌شود.

ثبت 1464حمله به مسلمانان و مساجد در سال 2023

طبق آمار، در سال گذشته 1464 حمله به مسلمانان و مساجد در آلمان رخ داده است. این تعداد به اندازه سال 2017 بالا است. اکثریت عاملان این حملات افراط گرایان راست بودند. 1211 از 1464 جرم به طیف راست افراطی نسبت داده شده است. 493 مورد از این جرایم از 7 اکتبر 2023 تا پایان سال رخ داده است. جرایم ثبت شده شامل نفرت‌پراکنی در اینترنت، نامه‌های تهدیدآمیز و حملات شخصی، و همچنین تخریب اموال و گرافیتی بود. بیش از 600 مظنون در رابطه با این جرایم شناسایی شده‌اند.چندی پیش دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که دولت آلمان در حمایت از مسلمانان در برابر نژادپرستی سهل‌انگاری می‌کند، در حالی که موارد نفرت و تبعیض فزاینده علیه آن‌ها وجود دارد. این سازمان خاطرنشان کرد: نبود تعریف عملی از نژادپرستی علیه مسلمانان، فقدان اطلاعات رسمی در مورد حوادث و عدم حمایت تشکیلاتی از قربانیان از جمله مواردی است که مانع از واکنش مؤثر در این زمینه می‌شود.

منبع : Islamiq

کد خبر 20149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =