افتتاح شعبه‌ای از دانشگاه زبان و فرهنگ پکن در آستانه قزاقستان

رؤسای جمهور چین و قزاقستان به طور رسمی مراکز فرهنگی قزاقستان در پکن و چین در آستانه را افتتاح کردند. این مکان‌ها بستر مناسبی را برای برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف، نمایشگاه ها، سخنرانی‌ها و کلاس‌های آموزشی فراهم خواهندکرد و افتتاح این مراکز نشان دهنده مرحله جدیدی در توسعه همکاری های بشردوستانه بین دو کشور است.

 در حاشیه سفر رئیس جمهور چین به قزاقستان،رؤسای جمهور هر دو کشور شعبه‌ای از دانشگاه زبان و فرهنگ پکن را در آستانه افتتاح کردند. توکایف رئیس جمهور قزاقستان از سال 1983 تا 1984 در دانشگاه مذکور زبان چینی آموخت.

همکاری بین دانشگاه‌های قزاقستان و چین فرصت‌های منحصر به فردی را برای یادگیری و رشد حرفه‌ای دانشجویان فراهم می‌کند و به توسعه مهارت های زبانی، ارتباطات بین فرهنگی و تحقیقات علمی کمک می‌کند.

در جریان این مذاکرات، تصمیم بر افتتاح دومین «کارگاه آموزشی لو بان» در قزاقستان و همچنین برگزاری سال گردشگری چین در سال آینده در قزاقستان گرفته شد.

سران دو کشور با اشاره به وجود مکانیسم‌های مؤثر برای توسعه همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین قزاقستان و چین، آمادگی دولت‌های دو کشور را برای ارائه هر گونه کمک ممکن برای اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های تجاری جاری و آینده‌ تأیید کردند.

همچنین، قاسم ژومارت توکایف و شی جین پینگ در مورد مسائل تعمیق همکاری های بین منطقه ای و گسترش تماس های فرهنگی و بشردوستانه تبادل نظر کردند.

انتظار می رود اجرای موفقیت آمیز این پروژه ها گام مهمی در جهت تقویت تبادلات فرهنگی و آموزشی و همچنین توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور باشد.

گفتنی است دانشگاه زبان و فرهنگ پکن به دلیل تعداد بسیار زیاد دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف، اغلب در چین « سازمان ملل کوچک» نامیده می شود.

از سال 2020، دانشگاه زبان و فرهنگ پکن در رتبه 5 کشور در بین دانشگاه های متخصص در آموزش و تحقیق زبان در انتشار اخیر رتبه بندی شناخته شده بهترین دانشگاه های چین قرار گرفت.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/prezidenti-otkrili-filial-pekinskogo-universiteta-yazika-i-kulturi-v-astane-29d918

کد خبر 20170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =