رونمایی از نشریه همکاری کشورهای عضو سازمان شانگهای در بخش آموزشی عالی در پایتخت قزاقستان

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، مراسم رونمایی از نشریه "همکاری بین‌المللی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بخش آموزش عالی " در آستانه قزاقستان برگزار شد.

این نشریه نتیجه تعامل بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و نشان‌دهنده علاقه مشترک برای توسعه آموزش و تبادل دانش می باشد.

در این مراسم، بولات آکچولاکوف مشاور رئیس جمهور قزاقستان، سیاسات نوربک وزیر علوم و آموزش عالی قزاقستان، جیائوتنگ ژانگ لیکون رئیس دانشگاه شیان ، ژانسیت توییمبایف رئیس دانشگاه ملی فارابی، سریک اومیربایف رئیس دانشگاه IT آستانه و نیز روسای 30 دانشگاه‌ برتر قزاقستان حضور داشتند.

این نشریه موفقیت‌ها و دستاوردهای مشترک کشورهای عضو سازمان را در زمینه آموزش و علم و همکاری‌های بین‌المللی به زبان‌های روسی، انگلیسی و چینی بیان می کند.

سیاسات نوربک خاطرنشان کرد:  قزاقستان برای همکاری در حوزه آموزش و علم در سازمان همکاری شانگهای اهمیت زیادی قائل است و این را ابزاری کلیدی برای دستیابی به اهداف توسعه مشترک می‌داند. قزاقستان به طور فعال توسعه علم و آموزش عالی را در سازمان همکاری شانگهای پی گیری می‌کند و ابتکارات و برنامه‌هایی را با هدف تقویت همکاری بین اعضای سازمان ارائه می‌دهد. ما اهمیت تبادل تجربه، انتقال دانش و تحقیقات مشترک را برای توسعه پتانسیل علمی و آموزشی کشورهایمان به رسمیت می‌شناسیم.

گفتنی است این کتاب شامل مقالاتی از دانشگاه دوستی مردم روسیه، دانشگاه ملی فارابی قزاقستان، دانشگاه دولتی حقوق مسکو، دانشگاه دولتی سمرقند، دانشگاه فنی دولتی تاشکند، دانشگاه ملی تاجیکستان، دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان، دانشگاه دولتی بلاروس، دانشگاه شیان چین و سایر موسسات آموزشی از کشورهای دیگر است.

همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و آموزشی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برگزار شد.

گفتنی است این رویداد به طور مشترک توسط دانشگاههای جاده ابریشم، فارابی ، شیان و دانشگاه IT درآستانه برگزار شد.

منبع:

https://astanait.edu.kz/2024/07/04/v-astane-prezentovali-sovmestnuyu-knigu-vuzov-stran-uchastnits-shos/

کد خبر 20201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =