قزاقستان برای میزبانی مسابقات بازی‌های جهانی عشایری چقدر هزینه می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، نایل نوروف رئیس اداره آماده‌سازی و برگزاری پنجمین دوره بازی‌های عشایری سراسری جهان در خصوص میزان هزینه این بازی ها توضیحاتی را ارائه نمود.

نایل نوروف گفت: بودجه عملیاتی کل بازی ها 5.7 میلیارد تنگه( معادل تقریبی 12 میلیون دلار) است. البته که این مبلغ زیاد است، اما لازم است یادآوری کنم که بودجه هفتمین دوره بازی‌های زمستانی آسیایی که در سال 2011 برگزار شد، 20 برابر بیشتر بود. همچنین بودجه یونیورسیاد که در سال 2017 در آلماتی برگزار شد نیز، پنج برابر بیشتر از این رقم بود. این ها با کمک های مالی شرکای مالی و حامیان مالی ما تکمیل می‌شوند. در مجموع، بودجه عملیاتی حدود 8 میلیارد تنگه( 16 میلیون دلار) خواهد بود.

وی افزود: بازسازی اماکن ورزشی محل برگزاری مسابقات عشایری در مراحل پایانی قرار دارد.در طول آماده‌سازی فضای بازی‌ها، آستانه یک هیپودروم جدید به نام"Kazanat" دریافت کرد که در آن مسیر دویدن 12 متر طولانی تر و 7 متر گسترده تر شد. این میدان مسابقه همچنین یک آزمایشگاه جدید برای تشخیص و توانبخشی اسب‌ها دریافت می‌کند. کاخ یخی افسانه ای ما "Alau" در حال بازسازی است و به لطف بازی‌ها چهره جدیدی پیدا می‌کند. پس از مسابقه، کاخ به ساعات کار معمول خود باز خواهد گشت و اسکیت بازان را به وجد خواهد آورد. نائل نوروف ادامه داد: استادیوم فوتبال آستانه (آرنا) نیز در حال بازسازی است و زیرساخت‌های داخلی  با سکوها و زمین فوتبال جایگزین خواهند شد.

وی در آخر خاطرنشان کرد: در دنیا عملاً مسابقاتی وجود ندارد که ورزشکاران قومیتی که ورزش ملی را انتخاب کرده اند بتوانند با پرچم ملی خود به رقابت بپردازند.  بازی های عشایری قهرمانان جدیدی از ورزش ملی را به کشور هدیه می دهد.

گفتنی است پنجمین دوره بازی‌های جهانی عشایری از تاریخ 8 تا 14 سپتامبر2024 ( 18 تا 24 شهریور 1403) در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهدشد. در این بازی‌ها شرکت‌کنندگان از بیش از 90 کشور جهان شرکت خواهند داشت.

لازم به ذکر است که بیش از 4000  ورزشکار از  کشورهای مختلف جهان برای حضور در مسابقات جهانی عشایر آماده می شوند.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/skolko-deneg-potratyat-v-kazahstane-na-provedenie-igr-kochevnikov

کد خبر 20258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =