شورای مرکزی مسلمانان در آلمان امداد به غزه را آغاز کرد

شورای مرکزی مسلمانان در آلمان (ZMD) با همکاری بنیاد TUISA hilft و هلال احمر مصر، اقدام امدادی را برای کمک به جمعیت گرسنه نوار غزه آغاز می‌کند.

شورای مرکزی مسلمانان در آلمان (ZMD) با همکاری بنیاد TUISA hilft و هلال احمر مصر، اقدام امدادی را برای کمک به جمعیت گرسنه نوار غزه آغاز می‌کند. این شورا اعلام کرد، بسته‌های غذایی مورد نیاز و اقلام ضروری روزمره ارسال می‌شوند تا از شدت گرسنگی و وضعیت بهداشتی وخیم کودکان، زنان و مردان در غزه کاسته شود. ایمن مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان، گفت: «می‌خواهم از وزارت امور خارجه مصر و هلال احمر برای حمایت ضروری آن‌ها تشکر کنم. از همه شهروندان می‌خواهم که برای مردم نیازمند کمک کنند. هر کمکی هرچند کوچک هم در این راه مهم و با ارزش است.

گفتنی است، چندی پیش و ساعاتی پس از هشدار سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) مبنی بر اینکه احتمالا بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه تا اواسط ژوئیه با مرگ و گرسنگی مواجه خواهند شد، آلمان از اسرائیل خواست تا با ارسال انبوه کمک به غزه موافقت کند. سباستین فیشر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک نشست خبری در برلین با تاکید بر اینکه وضعیت انسانی در غزه فاجعه بار است، گفت: کمک رسانی به مردم غزه شکست خورده است.

وی افزود: وضعیت برای مردم غیرنظامی بسیار دشوار است و این امر غیرقابل انکار است. درخواست ما از دولت اسرائیل این است که کمک های انبوه به نوار غزه ارسال کند.پیش از این در اواسط ماه مارس ۲۰۲۴، پیش‌بینی شده بود که اگر جنگ پایان نیابد, قحطی تا پایان ماه مه در دو استان شمالی نوار غزه گسترده خواهد شد.

منبع:  Zentralrat - aa

کد خبر 20270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =