برگزاری نمایشگاه فرصت‌های اشتغال برای جوانان در پایتخت قزاقستان

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، نمایشگاه فرصت‌های اشتغال برای جوانان در پایتخت قزاقستان برگزار شد. محل این نمایشگاه در فضای باز مرکز پایتخت واقع در بلوار نورژول بود و بیش از 3000 نفر برای جستجوی شغل در آن شرکت نمودند.

در این نمایشگاه حدود 100 کارفرما برای 2 هزار نفر شغل ایجاد کردند. از جمله کمپانی‌های شرکت‌کننده به عنوان کارفرما میتوان به شرکت‌های: Kazatomprom، Halyk Bank، Kazpost، Samruk-Kazyna Construction، Kazakhtelecom و... اشاره کرد.

ارلان کوشانوف، رئیس مجلس قزاقستان و رئیس حزب AMANAT  با جوانان و کارفرمایان صحبت کرد. او خاطرنشان کرد که رئیس دولت در برنامه انتخاباتی خود هدف اشتغال حداقل 2.3 میلیون جوان تا سال 2029 را تعیین کرده است.

رئیس مجلس قزاقستان ادامه داد: همانطور که قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان بارها تاکید کرده‌است، یک کارگر ثروت کشور است و باید از افتخار ویژه‌ای برخوردار باشد. برای جوانان و فارغ التحصیلان از کالج‌ها و دانشگاه ها، با توجه به اینکه آنها تجربه کاری ندارند، یافتن شغل یک چالش واقعی است. وظیفه دولت، جامعه و تجارت تسهیل این روند و ترویج اشتغال متخصصان جوان است تا هر فارغ التحصیل بتواند جایگاه خود را در بازار کار بیابد و به سرعت شروع به کمک به توسعه کشور کند. نمایشگاه های اشتغال‌زایی در چارچوب پروژه "Zhastarga Zhumys" با هدف این کار برگزار می شود. ارلان کوشانوف گفت: این دومین سالی است که در تمام مناطق کشور برگزار می شود و اثربخشی خود را نشان می‌دهد.

نمایشگاه‌های مشابه این روزها افزون بر آستانه، زیر نظر «شاخه جوانان» در تمام مراکز منطقه‌ای کشور برگزار می‌شود. مقرر است حداقل 50 هزار جوان قزاقستانی از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند. این نمایشگاه‌ها بر اساس اصل یک مرحله‌ای کار می کنند، جایی که متقاضی نه تنها می تواند از در دسترس بودن موقعیت های خالی شغل‌ها مطلع شود، بلکه تمام جزئیات و شرایط کاری را در محل روشن می‌‍کند.

پروژه "Zhastarga zumys" در ژانویه 2023 آغاز شد. در این مدت بیش از دویست نمایشگاه کار در سراسر قزاقستان برگزار شد که بیش از 160 هزار نفر در آن شرکت کردند که از این تعداد 30 هزار جوان پیش از این شغل دریافت کرده اند. حدود 30 هزار جوان دیگر در مورد وام های ترجیحی 2.5٪ برای توسعه فعالیت کارآفرینی مشاوره دریافت کردند.

گفتنی است این نمایشگاه همه ساله و در بسیاری از مناطق قزاقستان برگزار شده و بستر مناسبی را برای جوانانی که پیشینه شغلی نداشته و به دنبال اشتغال مناسب هستند فراهم می کند.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/molodezhnie-yarmarki-vakansiy-prohodyat-vo-vseh-oblastnih-tsentrah-kazahstana-8cc56b

کد خبر 20418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =