تبعیض علیه زنان مسلمان در نیجریه ادامه دارد

دکتر گانیات تیجانی-آدنله، استاد دانشگاه ایالتی لاگوس از افزایش تبعیض علیه زنان مسلمان در نیجریه ابراز تاسف کرده است. دکتر تیجانی آدنله گفت که زنان مسلمان در جنبه های مختلف زندگی از جمله تحصیل، اشتغال و سیاست در کشور به شدت در حاشیه هستند.

دکتر گانیات تیجانی-آدنله، استاد دانشگاه ایالتی لاگوس از افزایش تبعیض علیه زنان مسلمان در نیجریه ابراز تاسف کرده است. دکتر تیجانی آدنله گفت که زنان مسلمان در جنبه های مختلف زندگی از جمله تحصیل، اشتغال و سیاست در کشور به شدت در حاشیه هستند.

این مدرس دانشگاه گفت: این امر بارها برخی از زنان را در تنگنا قرار داده است و اغلب زنان مسلمان مجبور می شوند بین ایمان و شغل یکی را انتخاب کنند. دکتر تیجانی-آدنله این مطلب را در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس چهار روزه دوسالانه زنان که توسط گروه اسلامی نسفات در ایالت اوگون برگزار شد ، گفته است .

وی که با موضوع «تقویت رهبری زنان از طریق توانمندسازی و حفظ ارزش‌های اسلامی» سخنرانی می کرد، گفت، یکی از مهم ترین مسائل در این حوزه ، محدودیت در استفاده از حجاب در مدارس دولتی ، سازمان هایی مانند پلیس، و بیمارستان ها و غیره است . او گفت: «نابرابری در جامعه نیجریه یک مسئله جدی برای زنان، به ویژه زنان مسلمان است. به عنوان مثال، دختران مسلمان در مدارس مختلف در برخی از نقاط نیجریه از حق پوشیدن حجاب در لباس مدرسه خود محروم هستند . ایشان اضافه می کند چرا یک زن مسلمان نباید افسر پلیس باشد و درکنار آن حجاب خود را نیز داشته باشد و یا چرا خواهران مسلمان نتوانند شغل پرستاری را انتخاب کنند و دامن بلند و حجاب خود را در بیمارستان ها داشته باشند . خانم‌های مسلمان ما در مصاحبه قبول می‌شوند، اما به دلیل حجاب از استخدام محروم می‌شوند.

در ادامه انگر نویموت سالاکو اویدله، معاون فرماندار ایالت، گفت که دولت فعلی ایالت به حاشیه راندن شدن زنان مسلمان را دغدغه خود می داند و دائماً برنامه های مختلف توانمندسازی زنان را در ایالت مد نظر قرار داده است.

سالاکو اویدله همچنین تاکید کرد که دولت همیشه مشارکت زنان را تشویق و به زنان اطمینان داده است که برابری بین مردان و زنان را در ایالت اوگون ادامه دهد. او گفت: اسلام همیشه از هدف توسعه در نیجریه دفاع کرده است و ما نیز به حمایت از توانمندسازی زنان ادامه خواهیم داد.

شایان ذکر است نزدیک به 1000 نفر از زنان مسلمان در این سمینار شرکت کرده بودند و بصورت مجازی نیز  از سراسر جهان به آن پیوسته بودند .

در این کنفرانس 4 روزه ، بازدید از بیمارستان عمومی ایجایه در آبئوکوتا در ایالت اوگون ، ، بازدید از سنگ اولومو ،  بازدید از بازار آدیره کامپالا و پیاده روی عمومی برای سلامت عمومی زنان از جمله برنامه های جانبی این نشست بود .

منابع:

http://opr.news/5e896d84240727en_ng?link=1&client=mini

 

کد خبر 20445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =