برگزاری کنگره جهانی کتابخانه‌ها با حضور بیش از 147 کشور در قزاقستان!

بر اساس اعلام خبرگزاری کازینفورم، کنگره جهانی کتابداری و اطلاع رسانی از تاریخ 18 تا 22 اوت 2025 و برای نخستین بار در کشورهای آسیای مرکزی، در پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود. این تصمیم توسط شورای حاکم فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابخانه ای اتخاذ شده است و حدود 4000 تن در این رویداد شرکت خواهند کرد.

این رویداد اولین کنگره ایفلا خواهد بود که در آسیای مرکزی برگزار می شود و اهمیت روزافزون این منطقه در عرصه بین المللی کتابخانه را برجسته می‌کند.کنگره ایفلا 2025 در آستانه فرصتی بی نظیر برای تبادل دانش و تجربه در میان کتابداران و متخصصان اطلاعات از سراسر جهان را فراهم می کند.

برگزاری این کنگره در قزاقستان با هدف ارتقای سطح حرفه ای کارکنان کتابخانه های این کشور و ارتقای کیفیت خدمات کتابخانه ای و اطلاع رسانی است.

این نخستین رویداد بزرگ این سازمان است که نقش صنعت بین المللی کتابخانه در آسیای مرکزی را تقویت خواهد کرد. شرکت کنندگان همچنین فرصت خواهند داشت تا با تاریخ، فرهنگ و سنت های غنی قزاقستان آشنا شوند.

در این رویداد بین المللی سالانه، کتابداران واجد شرایط از سراسر جهان برای تبادل تجربیات، بحث در مورد فن آوری های اطلاعاتی جدید و دستاوردهای کتابداران گرد هم می‌آیند.

گفتنی است ایفلا یک سازمان عمومی جهانی متشکل از متخصصان کتابخانه و کتابداری است که بهترین شیوه های کتابداری را در کشورهای مختلف جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند و استانداردهای بین المللی را برای سازماندهی اطلاعات و ارائه خدمات به کاربران انواع مختلف کتابخانه ها تعیین می کند.

منبع

https://www.inform.kz/ru/bibliotekari-iz-147-stran-priedut-na-kongress-v-astanu-f82892

کد خبر 20511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =