۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
نگاه جدید دولت عراق به ایزدیان

نخست وزیر عراق از اتخاذ تصمیمات مناسبت و شایسته برای ایزدیان از جمله ساخت دانشگاه سنجار، تاسیس صندوق بازسازی سنجار و نینوا و ساخت 14 هزار و 500 واحد مسکونی و اعطای وام‌های مسکن خبر داد.

خدمات جدید دولت عراق برای ایزدیان

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در مراسم یادبودی به مناسبت دهمین سالگرد جنایت نسل‌کشی ایزدی‌ها و دیگر طیف‌های عراقی به دست گروه تروریستی داعش اعلام کرد: تهاجم به روستاها و شهرهای محل سکونت ایزدیان در سنجار و روستای «کوجو» از توطئه‌ پرده برداشت که تنوع و همزیستی مسالمت‌آمیز همه عراقی‌ها را هدف قرار داده بود.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق واع، السودانی با اشاره به وحشی‌گری‌ها و جنایات بی‌سابقه تروریست‌های داعشی تصریح کرد: عزم و اراده نیروهای امنیتی با اتکا به فتوای مرجعیت آیت الله سیستانی، باعث شد تا همه مردم عراق برای آزادسازی سرزمین خود بپاخیزند.
وی بر ضرورت حفظ بافت جمعیتی ایزدیان در مناطق تاریخی خود و بازسازی و احیای مناطق برای اسکان آوارگان تاکید کرد و افزود: دستورالعمل‌هایی برای ساخت دانشگاه سنجار به منظور ارتقای این منطقه در همه زمینه‌ها صادر کرده است.
نخست‌وزیر همچنین دستور داد تا غرامت‌های لازم برای بازسازی خانه‌های تخریب شده آوارگان و مناطق آسیب دیده به موقع پرداخت شود و کمیته جست‌وجوی افراد ربوده شده نیز تلاش‌های خود را به نحو احسن انجام دهد.

کد خبر 20548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =