بازی‌های جهانی عشایر: آنچه رسانه‌های جهان درباره قزاقستان می‌نویسند

در هفته جاری، رسانه‌های خارجی بارها اخبار قزاقستان را در دستور کار خود قرار داده اند. نشریات جهانی درباره علاقه اتحادیه اروپا به مسیر ترانزیت خزر، پروژه های انرژی، گردشگری و بازی‌های جهانی عشایر نوشتند. اکنون به بررسی مفصل مطبوعات جهان در مورد قزاقستان می‌پردازیم.

خبرگزاری Trend : ایتالیا در حال بررسی امکان مشارکت در پروژه های انرژی نو در قزاقستان است.

ایتالیا در حال بررسی مشارکت در پروژه های پتروشیمی و ساخت کارخانه های سوخت در قزاقستان است. مارکو برتا، رئیس انجمن تجاری ایتالیا و قزاقستان (ACIK) در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری Trend آذربایجان این موضوع را بیان کرد .

او گفت: پتانسیل قزاقستان برای افزایش حضور خود در بازار انرژی اروپا قابل توجه است. این کشور از نظر منابع انرژی، به ویژه نفت خام، که کالای اصلی صادراتی ایتالیا است، غنی است. ایتالیا به نوبه خود می‌تواند از منابع انرژی پایدار و متنوع از قزاقستان که به تضمین امنیت انرژی کمک می‌کند، بهره مند شود.  افزون بر این، همکاری در بخش انرژی می‌تواند گسترش یابد تا پروژه های انرژی تجدیدپذیر را شامل شود و تعهد هر دو کشور به توسعه پایدار را تقویت کند. رئیس انجمن تجاری ایتالیا و قزاقستان ادامه داد: به عنوان پروژه های آینده، ما در حال بررسی امکان مشارکت در پروژه های پتروشیمی، تولید انرژی از زباله و ساخت کارخانه‌های سوخت هستیم.

این کارشناس خاطرنشان کرد که این پروژه ها با دستور کار انتخاب شده برای تنوع بخشیدن به تولید انرژی در قزاقستان مطابقت دارد.

به گزارش خبرگزاری ترند، مارکو برتا درباره همکاری در زمینه حمل و نقل بر این نکته تاکید کرد که توسعه قزاقستان به عنوان یک مرکز ترانزیتی بین چین و اروپا، به ویژه از طریق کریدور میانی، پتانسیل قابل توجهی برای افزایش حمل و نقل کالا به اروپا از جمله ایتالیا دارد.

خبرگزاری تاس ТАСС: اتحادیه اروپا علاقه خود به توسعه مسیر ترانزیت خزر با قزاقستان را تایید کرد.

خبرگزاری روسی تاس به نقل از معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان، مورات نورتلئو گزارش داد که اتحادیه اروپا علاقه خود را برای توسعه مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر همراه با قزاقستان تایید کرده است.

مورات نورتلئو این را پس از مذاکره در آستانه با جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، بیان کرد.

او بیان کرد: اهمیت توسعه کریدورهای حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای بین قاره ای مورد تاکید قرار گرفت. این آژانس به نقل از مورات نورتلئو، به نوبه خود، اتحادیه اروپا علاقه خود را به توسعه مشترک مسیر حمل و نقل بین المللی ترانزیت خزر تایید می کند.

افزون بر این، در این دیدار طرفین در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

خبرگزاری آنادولو  Anadolu : 9.2 میلیون گردشگر در سال 2023 از قزاقستان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری آنادولو به نقل از وزارت گردشگری قزاقستان، قزاقستان سال گذشته پذیرای 9.2 میلیون گردشگر خارجی بوده است که بیشترین افزایش در تعداد گردشگرانی که از چین، هند، آلمان، کره جنوبی و امارات متحده عربی وارد این کشور شده اند دیده می‌شود.

این آژانس می‌نویسد که به لطف توافقنامه رژیم بدون ویزا، تعداد گردشگران چینی که به این کشور می آیند تقریباً 20 برابر شده است.

سال گذشته 78 هزار نفر از هند و 85 هزار نفر از آلمان از قزاقستان بازدید کردند. پس از آنها کره جنوبی با 36600 نفر و امارات با 10500 گردشگر قرار دارند.

شهروندان ازبکستان بیشترین میهمانان قزاقستان هستند. به گزارش این خبرگزاری، در سال 2023، 3.6 میلیون نفر از ازبکستان، 2 میلیون نفر از روسیه، 1.6 میلیون نفر از قرقیزستان و 700 هزار نفر از تاجیکستان به این کشور سفر کرده اند.

خبرگزاری تایمز آسیای مرکزی : قزاقستان به دنبال توسعه گردشگری است.

به گزارش تایمز آسیای مرکزی، بیش از ده مکان گردشگری در قزاقستان در حال توسعه هستند، از جمله شهر آلماتی و مکان‌های نزدیک آن، استراحتگاه های بورابای، کاتون-کاراگای و بخارما، استراحتگاه های خزر و شهر باستانی ترکستان .

در ماه می، قزاقستان در رتبه بندی جهانی گردشگری بر اساس مجمع جهانی اقتصاد (شاخص توسعه مسافرت و گردشگری) 14 رتبه ارتقاء یافت و در بین 119 کشور در جایگاه 52 قرار گرفت و بالاتر از قطر، آذربایجان، ازبکستان، ویتنام، مصر و لتونی قرار گرفت.

روزنامه تایمز آسیای مرکزی می نویسد، وزارت گردشگری و ورزش انتظار دارد امسال بیش از 10 میلیون گردشگر خارجی به قزاقستان سفر کنند. این رقم در سال گذشته بیش از 9 میلیون نفر بود.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، وزارت انرژی قزاقستان به لطف سیستم اطلاعاتی حسابداری فرآورده های نفتی، 95.8 درصد از گردش مالی نفت را دیجیتالی کرده است .

- امروزه وزارت نیرو به طور سیستماتیک سیستم های سنجش انرژی هوشمند را اجرا می کند: تولید نفت، تولید فرآورده های نفتی، گاز، برق و اندازه گیری حرارت. سیستم اطلاعاتی حسابداری فرآورده های نفتی در حال حاضر 95.8 درصد از گردش مالی نفت تولید شده توسط کاربران زیرزمینی ما را تشکیل می دهد. 36 سازمان تولیدکننده نفت، 4 سازمان حمل و نقل نفت و 7 سازمان پالایش نفت به این سیستم متصل هستند.

این نشریه گزارش می‌دهد که به طور کلی، این اداره روی دیجیتالی کردن فرآیندها در زمینه های نفت، گاز و برق کار می‌کند.

داریو : بانک توسعه آسیایی و قزاقستان توافقنامه ای را برای ارتقای توسعه انرژی آبی امضا کردند.

بانک توسعه آسیایی (ADB) و قزاقستان توافق نامه ای را در مورد حمایت مشاوره ای از برنامه توسعه برق آبی امضا کردند. نشریه آنلاین داریو ازبکستان گزارش می‌دهد که این مشارکت استراتژیک با هدف ارتقای توسعه پروژه های برق آبی است.

این نشریه می نویسد که بر اساس این توافقنامه، بانک انکشاف آسیایی در چندین زمینه کلیدی به قزاقستان کمک خواهد کرد: انجام مطالعات امکان سنجی اولیه، تهیه اسناد مزایده و پیش نویس قرارداد خرید برق، و جذب پیشنهادهای رقابتی برای جذب سرمایه گذاران.

ANI: بازی های عشایری جهان از 8 سپتامبر در قزاقستان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری هند، آسیایی نیوز اینترنشنال (ANI).

انتظار می رود شرکت کنندگان از نزدیک به 100 کشور در این بازی ها شرکت کنند. همچنین پیش بینی می‌شود بیش از 100 هزار گردشگر از مسابقات ورزشی و رویدادهای فرهنگی بازدید کنند.

مکان‌های ورزشی پیشرو میزبان مسابقات در 21 رشته ورزشی از جمله اسب دوانی، کشتی ملی، بازی های فکری سنتی، مسابقات هنرهای رزمی، تیراندازی با کمان سنتی و بازی های محلی خواهند بود.

بازی‌های عشایری با شعار «دیدار در استپ بزرگ» در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/vsemirnie-igri-kochevnikov-turizm-gidroenergetika-chto-pishut-mirovie-smi-o-kazahstane-e5f574

کد خبر 20571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =