اقدام پاکستان برای رونق تجارت و گردشگری

کراچی : شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، گفت که پاکستان تغییرات مثبتی در سیاست ویزا برای سهولت انجام تجارت ایجاد کرده است، زیرا این کشور تلاش می کند اقتصاد خود را با جذب سرمایه گذاری خارجی و بررسی فرصت های تجاری بیشتر تقویت کند.

شهباز شریف می گوید که دولت تعداد کشورهای معاف از هزینه ویزا را به 126 کشور رسانده است.

او می‌گوید که این تصمیم پاکستان را به مقصدی جذاب تبدیل می‌کند و ذخایر ارزی آن را افزایش می‌دهد

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، گفت که پاکستان تغییرات مثبتی در سیاست ویزا برای سهولت انجام تجارت ایجاد کرده است، زیرا این کشور تلاش می کند اقتصاد خود را با جذب سرمایه گذاری خارجی و بررسی فرصت های تجاری بیشتر تقویت کند.

پاکستان با بحران اقتصادی طولانی مدتی مواجه شده است که این کشور را به دنبال کمک مالی از کشورهای دوست و وام دهندگان جهانی مانند صندوق بین المللی پول (IMF) کرده است. در اوایل ماه جاری، پاکستان با صندوق بین‌المللی پول موافقت‌نامه‌ای در سطح کارکنان خود برای تسهیلات کمک مالی ۷ میلیارد دلاری به منظور تقویت دستاوردهای کلان اقتصادی در سال گذشته منعقد کرد که طی آن این کشور ذخایر ارزی خود را تقویت کرد و تورم را از ۳۸ درصد به کمی بیش از ۱۲درصد کاهش داد.

با این حال، دولت همچنین دیپلماسی اقتصادی را در منطقه با جستجوی سرمایه‌گذاری بیشتر و افزایش تجارت و ارتباطات منطقه‌ای دنبال کرده است.

نخست وزیر در جلسه کابینه به رایزنی هایی با تیم خود در حدود دو هفته پیش اشاره کرد که طی آن سیاست ویزا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت: «ما تغییر بزرگی در  سیاست های روادید ایجاد کردیم و تعداد کشورهای معاف از هزینه ویزا را به 126 کشور رساندیم. از گردشگران، تجار و سایر مسافران از این 126 کشور هزینه ویزا دریافت نخواهد شد.

نخست وزیر ابراز امیدواری کرد که سیاست جدید ویزا پاکستان را به مقصدی جذاب برای خارجی ها تبدیل کند.

وی اعلام کرد که ویزا ظرف 24 ساعت برای بازدیدکنندگانی که قصد سفر به پاکستان را دارند صادر خواهد شد.

شریف خاطرنشان کرد: این اقدام به افزایش قابل توجه فعالیت های اقتصادی در مقیاس بزرگ در کشور و افزایش بیشتر ذخایر ارزی پاکستان منجر می شود.

وی ضمن اذعان به چالش های امنیتی پیش روی کشور، افزود که دولت ائتلافی در حال انجام تلاش های هماهنگ برای رسیدگی به این وضعیت است.

پاکستان  برای رونق تجارت و گردشگری دروازه های خود را به روی 126 کشور چهان گشود

https://www.arabnews.pk/node/2555511/pakistan

کد خبر 20646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =